נשיא קפריסין במפגש ראשון עם אנשי עסקים ישראלים

על רקע ההתעניינות ההולכת וגוברת של מדינות האזור במרבצי הגז בים התיכון, נשיא קפריסין החדש, מר Nicos Anastasiades , הגיע ביום שלישי האחרון (7.5.13) לביקור רשמי ראשון בישראל. נשיא איגוד לשכות המסחר,  עו"ד אוריאל לין: "שיתוף הפעולה בנושא הגז הטבעי ומיזמים עסקיים נוספים בין שתי המדינות יועיל לרווחת האזור כולו." עוד הוסיף כי כבר ביוני הקרוב תצא משלחת חברות מישראל לבחון שיתופי פעולה בקפריסין ולהגביר את השותפות בין המדינות.

הנשיא הגיע לישראל יחד עם שר האנרגיה, המסחר והתיירות של קפריסין, מר Yiorgos Lakkotrypis , וסגן נשיא לשכת המסחר והתעשייה הקפריסאית מר Dinos Lefkaritis, ומשלחת של - 30 חברות מקפריסין בתחומים שונים, כגון:  תרופות ושירותים רפואיים, נדל"ן, בנייה, תיירות, לוגיסטיקה, טלקום ותוכנה, משרדי עורכי דין וראיית חשבון, התאחדות הגז והנפט ועוד. 
 
במסגרת ביקורו התקיים אירוע עסקי חגיגי ביוזמת איגוד לשכות המסחר, לשכת המסחר והתעשייה הקפריסאית ומשרד המסחר והתעשייה הקפריסאי,  בהשתתפות כ- 120 אנשי עסקים ישראלים וקפריסאים. לאחר האירוע החגיגי התקיימו סמינר עסקי וכ- 150 פגישות B2B בין חברות ישראליות לקפריסאיות ממגוון תחומים. (פרופילים של החברות הקפריסאיות ניתן לראות בקובץ המצורף)
 
נשיא קפריסין מר Nicos Anastasiades אמר כי שתי המדינות חולקות חזון משותף לקידום קשרי הסחר ההדדיים לטובת עתיד טוב יותר לשני העמים. עוד אמר כי הממשל הקפריסאי החדש מחוייב להחיות את הכלכלה והמערכת הבנקאית , כדי ליצור תנאים מתאימים לעידוד יזמים ולמשיכת משקיעים זרים לקפריסין. עוד אמר הנשיא כי הם פועלים ליצירת סביבה ידידותית יותר לעסקים המעוניינים בהתרחבות בינלאומית, באמצעות הטבות מס, הון אנושי איכותי, גישה לכל מדינות אירופה ואסיה. כמו כן, ציין כי הקפריסאים והישראלים מנהלים מו"מ לחתימה על הסכם למניעת כפל מס.
 
שר האנרגיה, המסחר והתיירות של קפריסין מר Yiorgos Lakkotrypis הציג את הפוטנציאל הטמון בקפריסין למשקיעים זרים, "אנו נמצאים בתקופה מרתקת לשתי המדינות. קפריסין סבלה ממשבר אך זה לא הפך אותה לפחות אטרקטיבית להשקעות זרות." עוד אמר השר כי קפריסין שואפת להיות בעוד מספר שנים שחקן  מרכזי בתחום הנפט והגז וייצוא הגז למדינות אסיה ואירופה. השר הזכיר פרויקט שאפתני שהם פועלים לקדמו – הנחת כבל חשמלי תת ימי מישראל לקפריסין ומשם ליוון ולמדינות אסיה ואירופה – וזאת כדי למנוע משברים עתידיים במשק החשמל. עוד ציין כי הם מצפים ליישום הסכם השמים הפתוחים שנחתם לאחרונה בין ישראל לאיחוד האירופי, שיוזיל את הטיסות ויעודד תחרותיות בתחום.
 
נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין הדגיש באירוע כי שיתוף הפעולה בנושא הגז הטבעי ומיזמים עסקיים נוספים בין שתי המדינות יועיל לרווחת האזור כולו. לין ציין כי במהלך חודש יוני תצא משלחת עסקית ישראלית לבחון שיתופי פעולה בקפריסין ולהגביר את השותפות בין המדינות.

צילום: אפרת סער.

 

למידע נוסף בתחום זה