נשיא האיגוד לראש הממשלה: "הטל אחריות מערכתית בנושא תמ"א 38 על שר השיכון"

יש פיתרון, ופיתרון אפקטיבי מצוין להגדלה מהירה של היצע דירות המגורים בישראל. מדינת ישראל הגתה את אחד הרעיונות המוצלחים ביותר: שילוב של הגדלת היצע הדירות למגורים יחד עם חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. לצערי גם רעיון זה הועבר למערכת הבירוקרטית בישראל. רשויות שונות פועלות על פי קריטריונים שונים ואמות מידה שונות, ורשויות מרכזיות כמו כיבוי אש ופיקוד העורף מציבות בהעדר ראייה כוללת דרישות לא מידתיות.

חברי איגוד חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית שבאיגוד לשכות המסחר, שהינם הסמכות המקצועית כיום בקידום פרויקטים מעין אלה, ישמחו לשתף פעולה עם פקידי משרד השיכון על מנת לקדם את התוכנית."

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצעה להטיל את האחריות המערכתית לריכוז וקידום תמ"א 38 בישראל על  שר השיכון, ח"כ אורי אריאל.

לדבריו, " יש פיתרון, ופיתרון אפקטיבי מצוין להגדלה מהירה של היצע דירות המגורים בישראל. מדינת ישראל הגתה את אחד הרעיונות המוצלחים ביותר: שילוב של הגדלת היצע הדירות למגורים יחד עם חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. לצערי גם רעיון זה הועבר למערכת הבירוקרטית בישראל. רשויות שונות פועלות על פי קריטריונים שונים ואמות מידה שונות, ורשויות מרכזיות כמו כיבוי אש ופיקוד העורף מציבות בהעדר ראייה כוללת דרישות לא מידתיות.
 
"כפועל יוצא מכך, כ- 800 פרויקטי תמ"א 38 בלבד נמצאים כיום בתהליכי עבודה ואנו מחמיצים הזדמנות פז להגדיל את היצע הדירות למגורים ללא תוספת קרקע, בעשרות אלפי, ולאחר מכן, במאות אלפי יחידות דיור. הזדמנות זו מוחמצת מחמת חוסר ריכוז של הממשלה בנושא." 
 
לין הדגיש כי בשל חשיבות העניין ברמה הלאומית על הממשלה להטיל אחריות בנושא על שר השיכון: "אני מציע כי על מנת לקדם עניין מהותי זה, תקיים הממשלה דיון מעמיק בנושא ואף תטיל את האחריות לריכוז וקידום תמ"א 38 בישראל על  שר השיכון, ח"כ אורי אריאל."
 
"חברי איגוד חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית שבאיגוד לשכות המסחר, שהינם הסמכות המקצועית כיום בקידום פרויקטים מעין אלה, ישמחו לשתף פעולה עם פקידי משרד השיכון על מנת לקדם את התוכנית."
 
"סבורני כי טיפול מערכתי בנושא תמ"א 38 תחת אחריותו של שר השיכון, יוביל להאצת הפרויקטים החשובים ברחבי הארץ ויגדיל באופן ניכר את היצע הדירות למגורים עבור הזוגות הצעירים בישראל."

למידע נוסף בתחום זה