נשיא איגוד לשכות המסחר מברך על החלטת הממשלה לאשר את הסכם "השמים הפתוחים"

איגוד לשכות המסחר מברך על החלטת הממשלה לאישור הסכם "השמים הפתוחים". מדובר במהלך התואם לעקרונות הייסוד של האיגוד ומהווה חלק בלתי נפרד מהמדיניות לעידוד התחרות, פתיחת המשק בפני יבוא וקידום עקרונות של משק חופשי.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "המהלך יחייב את חברת אל-על להתייעל. יחד עם זאת, הממשלה צריכה להתחשב בקשיים של חברת התעופה אל-על, ולבצע את הצעדים שיבטיחו כי אל-על תתחרה בתנאים שווים מול חברות תעופה  וכן גם כיסוי הוגן של הוצאות הביטחון."
 
לדעת לין, "ההסכם יתרום רבות למשק בראייה כוללת ויוזיל משמעותית את מחירי הטיסות לציבור הרחב. כמו כן, יאפשר גידול משמעותי במספר התיירים לישראל וייתן דחיפה נוספת לכל המגזר העסקי, לא רק לאלה העוסקים ישירות בענף התיירות, אלא לכל מגזר המסחר והשירותים, אשר ככל הידוע הוא זה שיוצר את מרבית מקומות העבודה".
 
לין קורא להסתדרות לכבד את החלטת הממשלה. "לא יתכן שההסתדרות תפתח בשביתות פוליטיות המכרסמות בסמכות המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים.  ההסתדרות אינה ממשלה נבחרת אלא מייצגת קבוצות עובדים בלבד. כאשר מעמידים אינטרס זה מול האינטרס הכולל של כלכלת המדינה, האינטרס של קבוצות העובדים חייב לסגת. מה גם שבמקרים רבים אין פגיעה באינטרס שלהם."

למידע נוסף בתחום זה