חג הפסח 2013: במהלך חודש החג צפויות להתווסף כ- 9,900 משרות לענפי המסחר, האירוח והאוכל

במהלך החודש בו חל חג הפסח צפוי גידול של כ- 19% בפדיון רשתות השיווק* (לעומת נתוני החודש הקודם). כמו כן, השנה צפוי גידול של כ- 9,900 משרות נוספות בענפי המסחר, האוכל והאירוח, (תוספת של כ- 1.9%) בהשוואה לחודש שקודם לחג, כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר.

מהנתונים עולה כי הגידול בפדיון השנה צפוי להיות נמוך מעט מהממוצע בעשור האחרון, והוא ישקף עליה של כ- 16% ברכישת מזון, עליה של כ- 27% ברכישת מוצרי הלבשה, עליה  של כ- 24% ברכישת מוצרי הנעלה, עליה של מעל 112% ברכישת כלי בית, ועליה של כ- 35% ברכישות מוצרי חשמל וריהוט לבית.
 
כלכלני איגוד לשכות המסחר ציינו עוד כי לעומת גידול הרכישות בחודש החג הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק: ירידה של כ- 6.5% במכירת המזון, ירידות של כ- 18% במכירת מוצרי הלבשה ו- 6% במוצרי ההנעלה, ירידה של כ 19% במכירת מוצרי חשמל וריהוט לבית וירידה של כ- 46% ברכישת כלי בית ומטבח.
 
מאגף הכלכלה נמסר כי הבדיקה לקחה בחשבון את השנים בהן שרר מיתון ו/או האטה כלכלית שהשפיעו על הצריכה. חג פסח, בהבדל מחגים אחרים, מאופיין בצריכה מוגברת של מזון וצריכת כלי בית חדשים. מהנתונים עולה כי האטה כלכלית בשנים הרלוונטיות השפיעה בעיקר על המכירות של מוצרי ההלבשה וכלי הבית החדשים, בעוד שצריכת מוצרי המזון ומוצרי בניי קימא לא הושפעה מהאטה.
 
ענף שירותי האירוח והאוכל מציג עליה ממוצעת של כ- 4,600 משרות בחודש החג
 
מספר המשרות במשק גדל בשנים האחרונות באופן עקבי בתקופת הפסח, וצפוי השנה לתוספת של 9,900 משרות בענפי המסחר, האוכל והאירוח. תוספת זו מהווה גידול של     כ-1.9% בענפים אלו, בהשוואה לחודש שקדם לחג. 
 
מהנתונים עולה כי ענף שירותי האירוח והאוכל (בתי מלון, אכסניות, מסעדות ושירותי אוכל, בתי קפה ופאבים, קיוסקים, אולמות אירועים ושירותי קייטרינג) מציג עליה ממוצעת של 3.2% בכמות המשרות בחודש החג (כ- 4,600 משרות), ובענף המסחר הגידול הממוצע עומד על 1.4% (כ- 5,300 משרות). 
  
 
* רשת שיווק: מספר חנויות, לפחות שלוש, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר כולל  מזון.

למידע נוסף בתחום זה