חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר תאבק ליישום מדיניות הפחתת מכסים על יבוא מוצרי טקסטיל

חטיבת הרשתות הקמעונאיות בישראל שהוקמה לאחרונה באיגוד לשכות המסחר קיימה (26.2.13) כנס בהשתתפות למעלה מ- 50 נציגי הרשתות הקמעונאיות המובילות בישראל והצוות הבכיר של איגוד לשכות המסחר בראשות הנשיא עו"ד אוריאל לין.

מדובר בחטיבה המייצגת את רשתות קמעונאיות גדולות, בינוניות וקטנות שנותנות ייצוג הולם לכל מגזר המסחר הקמעונאי, ובכלל זה: אופנה, הנעלה, אופטיקה, ספורט, תכשיטים, מחנאות, סידקית, חשמל ואלקטרוניקה, פארמה, עשה זאת בעצמך, ועוד.
 
החטיבה התכנסה כדי לקבוע את מבנה הארגון ולגבש תוכנית עבודה כוללת לבעיות הבוערות על סדר היום. החטיבה אישרה את תוכנית עבודה הכוללת, בין היתר, טיפול בעלויות ארנונה, רישוי עסקים, שינוי חוק שעות עבודה ומנוחה, מדיניות של הפחתת מכסים על יבוא מוצרי טקסטיל, וביטול האפליות הסלקטיביות לרעת מגזר המסחר והשירותים כמו חוק עידוד השקעות הון המעניק הטבות למפעלי תעשייה והכרה בעבודה מועדפת בענף המסחר.
 
במהלך הכנס נבחר יורם דר לתפקיד יו"ר החטיבה. דר שימש בעבר כמנכ"ל רשת הריבוע הכחול. כמו כן, נבחרו חברי הוועד המנהל של החטיבה: הראל ויזל בעלי קבוצת פוקס, גבי רוטר מבעלי קסטרו, רמי שביט יו"ר קבוצת המשביר לצרכן, אייל פישמן בעלי פישמן רשתות, צביקה לוינסון מנכ"ל רשת דפנה לוינסון, דנה רוזנבליט בעלי רשת נעלי נימרוד, משה גולברי בעלי רשת האופנה גולברי.
 
יורם דר, יו"ר החטיבה אמר כי ההתארגנות של הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר תאלץ את מקבלי ההחלטות במשק לקחת בחשבון גם את האינטרסים הלגיטימיים של מגזר המסחר הקמעונאי, כאחד הענפים החשובים במשק המעסיק מאות אלפי עובדים, והנמצא במגע ישיר עם הציבור הרחב.
 
 
לדברי דר, אחד הנושאים הבוערים על סדר יומה של החטיבה הוא יישום מדיניות הממשלה וביצוע צו הפחתת המכס על טקסטיל, אשר צפוי לעלות לדיון בוועדת הכספים של הכנסת ביום שני הקרוב (4.3.13). "החטיבה תאבק באופן נחרץ ליישום החלטת הממשלה להמשך הפחתת המכס על יבוא מוצרי טקסטיל, מהלך שכבר הוכיח עצמו בעבר כיעיל להגברת התחרות המשק, להורדת המחירים לצרכן ולהפחתת יוקר המחייה ".
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ברך על התעצמות החטיבה ואמר כי "אין ספק שההתארגנות מוכיחה את הקיפוח וחוסר הראייה המאוזנת של מקבלי ההחלטות בישראל בהבנת חשיבות מגזר המסחר הקמעונאי. מגזר זה הוא אחד מבתי היוצר החשובים ביותר של יצירת מקומות עבודה במשק, והוא עושה זאת ללא תמיכה מהמדינה ובסיכון אישי של יוזמיו. יש להבטיח להם תנאי ניהול ותפקוד הוגנים ולדעת לשמור על האינטרסים החשובים של מגזר זה לטובת האינטרסים של הציבור הרחב. "
 
 

למידע נוסף בתחום זה