יו"ר חטיבת מים אפורים בלשכת המסחר ליו"ר רשות המים: מחזור מים אפורים הינו פיתרון מעשי להוזלת תעריפי המים בישראל

על רקע הודעות רשות המים, לפיהן למרות החורף הגשום, לא יוזלו תעריפי המים, שלח בסופ"ש האחרון, פול שטיינר, יו"ר חטיבת מים אפורים באיגוד לשכות המסחר, מכתב לאלכסנדר קושניר, יו"ר רשות המים, בו הוא קורא לרשות המים לשתף פעולה עם החטיבה על מנת להוביל להוזלת תעריפי המים לצרכן הישראלי. 

אני פונה אליך בעקבות פרסומים לאחרונה בהם ציינה רשות המים כי היא אינה רואה בטווח הקרוב הוזלה בתעריפי המים, תוך הדגשת המחסור החמור במים הקיים במדינה על אף שנת גשמים ברוכה זו. מחזור מים אפורים הינו פתרון מעשי להוזלת תעריפי המים בישראל, מה שגם יוביל לחסכון מעשי בכמויות המים הנצרכות באופן שוטף עי כלל הציבור. לצערי רק עמדה אמיצה מצד רשויות המים בישראל תוכל סוף- סוף לקדם את התחום בארץ, בדומה למדינות מתקדמות בעולם," כתב שטיינר לקושניר.
 
עוד כתב כי, "הנושא הובא אף לפתחו של שר האנרגיה והמים – ד"ר עוזי לנדאו ואנו יודעים כי כבוד השר תומך בקידומו.  אציין כי לאחרונה אף אושר תקן ישראלי (ת"י 6147)  למים אפורים, בועדות התקינה של מכון התקנים, מה שעתיד לתת את הבסיס הדרוש להסדרת הנושא גם מבחינה חוקית." 
   
"עמדתנו נתמכת ע"י חוקרים אקדמאים בכירים בתחום המים האפורים, כגון פרופ' ערן פרידלדר מהטכניון ופרופ' עמית גרוס מאוניברסיטת בן גוריון – אשר ביצעו מספר מחקרי מפתח בנושא ובהם הובהר מעל לכל ספק כי מחזור מים אפורים המתבצע בהתאם לתקינה בינ"ל, הינו בטוח ויכול להוביל לחסכון של כ40% מן התצרוכת היומית בכל בית בישראל, מה שמתורגם למאות מיליוני קוב מים בשנה."
בסיום מכתבו קרא שטיינר לקושניר להיפגש עם נציגי החטיבה על מנת לקדם נושא חיוני זה.

מנתוני חטיבת המים האפורים באיגוד לשכות המסחר עולה כי על ידי מחזור המים האפורים במגזר הפרטי בישראל ניתן יהיה לחסוך 150 מיליון קוב מים בשנה המהווים 40% מתצרוכת המים הפרטית במדינה. כמו כן, להערכת החטיבה, התפתחות הענף תיצור כ- 1500 מקומות עבודה בפעילות בשוק המקומי. חברות רבות שיקומו לאחר הסדרת הענף באופן חוקי, יהיו מכוונות ייצוא פוטנציאל היצוא של ענף זה יכול להגיע לכ- 100 מיליון דולר בתוך 5 שנים, והוא ימצב את ישראל כמעצמה טכנולוגית בתחום זה. 

למידע נוסף בתחום זה