לין על הקריאות להעלאת מסים לאחר הבחירות: להפסיק לאלתר את הדיבורים השטותיים

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שכיהן בעבר כממונה על הכנסות המדינה, אמר כי "צריך להפסיק לאלתר את הדיבורים השטותיים על הצורך בהעלאת מסים ב- 2013. משום מה כולם מתעלמים מכך שהעלאות מסים כבר בוצעו ב-2013 והעלאות מסים נוספות כבר נכנסו לתוקפן בשנה זו"

לדבריו, "הכנסות המדינה אינן פועל יוצא של שיעורי המס. הכנסות המדינה מוכתבות יותר על בסיס היקף הפעילות העסקית והכלכלית במשק. אין יותר כל אפשרות להעלות מסים על המגזר העסקי, שכן מהכנסות החברות כבר גובה המדינה מס של 47.5%, כמעט מחצית מהכנסותיהן."
(צירוף של מס חברות בשיעור של 25% וכן 30% על ה- 75% הנוספים מהכנסות החברה). 
 
לין ציין כי גם שיעורי המס הישירים על יחידים, הם כבר כעת גבוהים מאוד בישראל בהשוואה למדינות המערב כמו ארה"ב ובריטניה והם כבר הועלו מתחילת 2013. "והעלאת המע"מ שעומד כבר כיום על 17% תפגע ישירות בהיקף הצריכה הפרטית."
 
עוד הוסיף לין, כי "יהיה גודלו של הבור התקציבי אשר יהיה, את האיוולת של העלאת מסים צריך להוריד מסדר היום. היא רק תפגע בפעילות המשק,  תאט את הפעילות העסקית ותפחית את היקף הצמיחה.
 
לדבריו, הפיתרון למשבר הנוכחי נעוץ בסיגול חשיבה אמיצה ועניינית של יצירת מערכת שיווניות יותר, צמצום בביטולי פטורים והטבות מס, וכן ביצוע קיצוץ תקציבי בעיקר במגזרים שיכולים לעבוד ואינם עובדים, מה שגורם למדינה נזק כפול: גם איבוד תפוקה מחד גיסא וגם בזבוז משאבי מדינה מאידך. "מדינת ישראל עומדת בפני הכרעות קשות ועל שום כך עליה גם לקבל החלטות אמיצות: להפסיק את השיחוד הפוליטי ולסגל תפיסת אמת עניינית", אמר. 

למידע נוסף בתחום זה