לשכת המסחר תל אביב והמרכז תעתור לבג"צ נגד החלטת ביה"ד הארצי לעבודה בעניין זכות המעסיק להביע עמדה בהתארגנות עובדים ראשונה

לשכת המסחר תל אביב והמרכז תעתור לבג"צ כנגד החלטת ביה"ד הארצי לעבודה, שפסק כי למעסיק אין זכות להביע עמדה בהתארגנות עובדים ראשונה. כך הוחלט בתום ישיבת נשיאות דחופה שקיימה לשכת המסחר ת"א והמרכז ביום חמישי האחרון במסגרת האסיפה הכללית ה 51 של הלשכה.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ביה"ד הארצי לעבודה פעל בחוסר סמכות. "לביה"ד אין סמכות לפגוע בזכויות היסוד של המעסיקים ולקבוע שזכויות המעסיקים נחותות מזכויות היסוד של כל אדם אחר, רק על שום שהוא מעסיק. צריך לזכור היטב, כי המעסיק הוא שבונה עסקים ויוצר מקומות עבודה תוך סיכון עצמי."
 
לדעת לין, אשר שימש בעבר יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, החלטת ביה"ד נעדרת כל מידתיות. "היא מפרה את האיזון במשק בצורה בוטה לטובת ארגוני העובדים, יוצרת חוסר איזון משווע בין ארגוני העובדים וזכויות המגזר העסקי.  ההחלטה הינה אף ביטוי של חוסר כבוד כלפי המגזר העסקי וזכויותיו הבסיסיות.  "
 
"החלטת ביה"ד תגרום להברחת עסקים מישראל ותמנע ממשקיעים זרים להשקיע בישראל. שום מעסיק שפוי לא יהיה מוכן להשקיע ולסכן את כספו כאשר שוללים ממנו את הזכויות הבסיסיות ביותר כמעסיק. זו הידרדרות נוספת בשחיקת זכויות המעסיק. מדובר בהחלטה חמורה שעלולה לבלום את הצמיחה ולגרום לאבטלה, כי מי שיוצר את מקומות העבודה אלה המעסיקים ולא ארגוני העובדים." 
 

למידע נוסף בתחום זה