גב' ציפי לבני, יו"ר מפלגת 'התנועה' באסיפה הכללית ה- 51 של לשכת המסחר ת"א והמרכז: אם יש דבר גרוע יותר ממונופול ממשלתי זה מונופול פרטי והוא מינהל מקרקעי ישראל

אם יש דבר גרוע יותר ממונופול ממשלתי זה מונופול פרטי. ויש מונופול אחד בלתי נסבל – מינהל מקרקעי ישראל. אבל במקום התפיסה של נתניהו להפריט גם אותו – בוא תנהל אותו. תפקיד המינהל זה לא למקסם את רווחי המדינה אלא לשווק קרקעות כדי לעודד מגורי צעירים בפריפריה, על כל זה אני מתכוונת להיאבק על אותו סדר עדיפויות שעוסק בכל זה.

"לא מאמינה שצריך להרים ידיים כפי שחלק מחבריי עושים – אני לא חושבת שצריך להכריז היום שהולכים לאופוזיציה, שנכנסים לממשלה או שאין גוש. אנחנו צריכים להיאבק ביחד ולייצר חזית מול אותה חזית קיצונית ולנסות למנוע מהם להרכיב ממשלה ולהחליט מה הוא אותו מקום שממנו נוביל את העקרונות שבהם אנו מאמינים", כך אמרה ציפי לבני, יו"ר מפלגת התנועה, באסיפה הכללית ה- 51 של לשכת המסחר ת"א והמרכז.
 
לדבריה,"הבחירה בבחירות האלה היא לא רק בין אישים, תפיסות כלכליות חברתיות שונות או מצעים שונים – הדיון לא יכול להישאר תיאורטי על כלכלה, זכויות מעסיקים וזהו. הכל קשור – הבחירה היא בין 2 מדינות שונות. אם נשאיר בידי נתניהו וחבורת הקיצונים שסביבו  את ניהול המדינה - ישראל תהיה מוחרמת, מבודדת, קיצונית, חרדה ממה שקורה בחוץ וחרדית במובן דתי. "
 
"אותה קבוצה קיצונית מונעת משתי אידיאולוגיות שחברו יחד – הראשונה היא עליונות ארץ ישראל על המדינה היהודית – בבחירה בין ארץ ישראל השלמה למדינה היהודית, גם בידיעה שהרוב הערבי בין הים לירדן יוביל אותנו למדינה ערבית, הם בוחרים בארץ ישראל השלמה. במקביל, הם מובילים אותנו למצב שבו תוכר עליונות ההלכה על החוק וישראל תהפוך למדינה יהודית לא במובנה הלאומי אלא מדינה יהודית דתית ולא דמוקרטית.
 
"אל תטעו בפנים היפות שמופיעות בטלוויזיה - אלו שמותר להם להופיע, גם כאשר מופיע איש היי טק צעיר – מאחוריו ישנה רשימה קיצונית שמאחוריה רבנים שקוראים לתורת המלך, לא להשכיר דירות לערבים, אמירות נגד נשים – וזו קיצה של הציונות ושלא נשלה את עצמו – על זה הבחירות".
 
"אנחנו בפתח מיתון עם חור תקציבי של 20 מיליארד שקל – הסקטורים שיושבים בממשלה הזו הם בעלי הכוח לקבוע את סדרי העדיפויות התקציביים. אני לא מאמינה בקיצוץ רוחבי - זה מפלטם של הפחדנים – זו הדרך למנוע החלטות קשות והפגיעה היא בשירותים החברתיים שאמורים לתת לאזרח. זו דרך להימנע מקביעת סדר עדיפויות בממשלה שהסדר עדיפויות היחיד שלה זה חרדים ומתנחלים קיצונים. הכסף הולך לניסור בתים והעברתם מגבעה לגבעה, לסלילת כבישים ותשתיות במקומות שכל אדם יודע בכאב שלא יהיו חלק מישראל. אם הם יקבלו את הכוח בבחירות – לא רק שהנטל ימשיך ליפול על גבם של אותו מעמד תורם, אותה קבוצה תיאלץ לספוג גם את הבור התקציבי."
 
 
אני לא מאמינה במדיניות הקפטיליזם של נתניהו, ללא שום מעורבות ממשלתית , תחרות בכל מחיר – נתניהו הסביר לי בעבר במומ הקואליציוני אחרי הבחירות האחרונות שכולם טועים. הוא דיבר על אירלנד וכולנו רואים מה קרה לאירלנד. אני גם לא מאמינה שלממשלה אסור להתערב בכלל – היד הנעלמה לא עובדת. מן הצד השני אני מתנגדת לסוציאליזם הישן ששלי חימוביץ מוכרת – היינו שם בימי הקמת המדינה. העניין שהמדינה או המפלגה או ההסתדרות מחזיקה בכל הנכסים וחונקת צמיחה הוא רעיון שהיה, נגמר, לא רוצים לחזור לשם."
 
"אני חושבת שהמאבק בריכוזיות הוא נכון אבל לא כהסתה נגד בעלי עסקים. צריך לשמור על זכויות עובדים וזכויות סוציאליות אבל הטלת הפיקוח על צד שלישי והסרת אחריות מהממשלה הוא בלתי קביל – אתם לא ממשלה או משטרה ומי שצריך לאכוף א החוק זו המדינה. אני מאמינה בשוק חופשי אבל ממשלה שמתערבת מקום של כשל שוק. אני מאמינה ב 5 הממ"ים של זבוטינסקי ושהמדינה מחויבת כלפי האזרח במזון, מעון, מלבוש, מרפה ומורה. הייתי מוסיפה עוד שני מ"מים -  משטרה משמע ביטחון אישי ומשפט – תחנות הצדק לא יכולות לטחון כל כך לאט כי המשמעות היא שאין צדק בכלל."
 
"יש לעגן את התפיסה הזו בחוק זכויות חברתיות. יש להקטין את המיסים העקיפים והמעמ – אנו דוגלים במע"מ דפרנציאלי ואני יודעת שפקידי האוצר שונאים את זה אבל במצב הנוכחי הנטל על מעמד הביניים בלתי אפשרי, אני מאמינה בהפרטה אבל לא בהעברת מונופולים לידיים פרטיות – אם יש דבר גרוע יותר ממונופול ממשלתי זה מונופול פרטי. ויש מונופול אחד בלתי נסבל – מינהל מקרקעי ישראל. אבל במקום התפיסה של נתניהו להפריט גם אותו – בוא תנהל אותו. תפקיד המינהל זה לא למקסם את רווחי המדינה אלא לשווק קרקעות כדי לעודד מגורי צעירים בפריפריה, על כל זה אני מתכוונת להיאבק על אותו סדר עדיפויות שעוסק בכל זה."
 
כך אמרה היום גב' ציפי לבני, יו"ר מפלגת 'התנועה', באסיפה הכללית ה 51, שמקיימת היום לשכת המסחר ת"א והמרכז, בהשתתפות ראשי המפלגות המובילות ומאות מבכירי המגזר העסקי, הפוליטי והמשפטי. 

למידע נוסף בתחום זה