המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז פתחה שלושה קורסים בתחום ניהול רכש, לוגיסטיקה והספקה ברצף

מיד לאחר סיום מבצע עמוד ענן פתחה המכללה העסקית של לשכת המסחר תא והמרכז, שלושה קורסים בניהול רכש, לוגיסטיקה והספקה ברצף, באופן היסטורי וחסר תקדים", כך סיפרה לבנת קיזנר, מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר.
לדבריה, רישום לקורסים הללו  בצל  האזעקות והמצב הביטחוני הרעוע מעידים על והביקוש הרב ללימודי מקצועות רכש, לוגיסטיקה וניהול ההספקה וליוקרה לה הם זוכים בקרב הסטודנטים עקב חתימת המכללה העסקית ביוני השנה על ההסכם ההיסטורי מול המכון האמריקאי לניהול ההספקה  ISM ( Institute For Supply Management).
 
ISM הינו המכון הראשון בעולם בניהול ההספקה החבר בפדרציה הבינלאומית לניהול רכש והספקה IFPSM   International Federation of Purchasing and Supply Management) ) . הארגון נוסד ב- 1915 ומטרתו להוביל, לקדם ולשרת את מקצוע ניהול שרשרת ההספקה. מדובר בעמותה מאוד מכובדת ומוערכת בשוק הגלובלי הפועלת במעל  80 מדינות בתחום החינוך , המחקר והסטנדרטיזציה  ועל כן יש לה השפעה גלובלית חזקה על אנשי עסקים וארגונים בעולם
המכון  הינו היחיד בעולם המעניק את ההסמכות החדשות : C.P.S.M-Certified Professional in Supply Management ו-C.S.M-Certified in Supply Management 
  
המכללה העסקית של לשכת המסחר מצטרפת לעשרות  גופים ברחבי העולם המוכרים על ידי ISM לתחום ההסמכות החדשות והיוקרתיות  והיא כיום הנציגה היחידה בישראל מטעמם.
 
תוכנית הלימודים של הקורסים שנפתחו בנובמבר נבנתה על בסיס חומרי הלימוד של ה-ISM הכוללים 3 ספרי לימוד של ISM שתורגמו לעברית. ספרים אלו מתייחסים לכל ניהול שרשרת ההספקה , לרבות  זיהוי, רכש , מיצוב , ניהול משאבים והיכולות הרלוונטיות להן זקוק הארגון, או שיתכן ויזדקק, להשגת יעדיו האסטרטגיים .  בסיום קורסי ההכנה להסמכות הבינלאומיות יוכלו הסטודנטים לגשת לבחינות מטעם ה-ISM ולקבל את ההסמכות היוקרתיות ישירות מארה"ב .
 
במכללה העסקית של לשכת המסחר מסכמים את שנת 2012, כשנה מוצלחת עם גידול במספר קורסי הלימוד שנפתחו בתחום סחר החוץ , רכש , לוגיסטיקה וניהול שרשרת ההספקה. נתון זה מעיד שיותר ויותר סטודנטים מעדיפים קורסי מקצוע על פני לימודי תואר בשל משך הלימודים והפרקטיות בשילוב מאוחר יותר  בשוק העבודה.
למידע נוסף בתחום זה