לין בפנייה לשר התמ"ת: הפסק את מסע ההפחדה וההכפשה נגד המעסיקים העולה מהקמפיין הטלוויזיוני בעניין החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה (22.11) לשר התמ"ת, ח"כ שלום שמחון, בדרישה להפסיק מיידית את קמפיין ההפחדה וההכפשה נגד המעסיקים והמגזר העסקי, בכל הקשור ל"פעולת ההסברה" על החוק החדש להגברת האכיפה על דיני העבודה.
לדבריו, בקמפיין הטלוויזיוני מוצג המגזר העסקי כציבור של עבריינים בכוח. הסגנון הוא אלים, תוקפני, מאיים ונועד להפחיד ואף גובל בהסתה כנגד המעסיקים.
 
"לא רק שזה קמפיין של הפחדה והסתה אלא של אנטי צמיחה. זוהי פגיעה במוטיבציה לפתח עסקים ולהקים עסקים חדשים, הענקת תחושה שהמעסיק נרדף על ידי רשויות אכיפת החוק, ושהוא בבחינת פושע הנמלט על נפשו. זאת במקום לבטא יחס של כבוד כלפי 450,000 עסקים קטנים ובינוניים, שאינם קשורים לעטיני המגזר הציבורי, ואשר בסיכון אישי שלהם בונים את הכלכלה ויוצרים מקומות תעסוקה", כתב לין.
 
הקמפיין המדובר עוסק באכיפה מהירה ויעילה כנגד מעסיקים עבריינים בשוק העבודה ובין שאר העונשים המצוינים בו ניתן למנות: 'שימוע בפני התמ"ת בהליכים מנהליים למעסיקים החשודים כפוגעניים', 'עיצומים כספיים אישיים וכבדים על מנכ"לי חברות ומעסיקים', 'הגדלה משמעותית של גובה העיצומים הכספיים - עד מאות אלפי שקלים' ו'חשיפת ופרסום שמות מעסיקים מפרי חוק שננקטו כנגדם הליכים מנהליים באתר משרד התמ"ת' (נלקח מתיאור הקמפיין באתר הלפ"מ). 
 
לדברי לין, "זו אינה הסברה אלא הפחדה שנעדר ממנה כל יחס של כבוד למגזר העסקי - פרי הגות של פקידים שאינם מבינים את חובתם כמשרתי ציבור. מדובר בקמפיין כושל שאולי מתאים למדינה רודנית ולא למדינה דמוקרטית, שצריכה לכבד את המגזר העסקי שעל כתפיו היא מונחת", הדגיש.
למידע נוסף בתחום זה