לין: יש לפצות את בעלי העסקים בדרום עפ"י הקריטריונים שגובשו בתקופות הלחימה בעבר

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בדחיפות לשר האוצר, ח"כ יובל שטייניץ, והדגיש בפניו כי יש חשיבות מיוחדת לפעול מיידית על מנת לקבוע כבר עכשיו בחקיקה מתקנת את הפיצוי שיינתן לרוחב כל המגזר העסקי הנפגע ישירות ממצב הלחימה בדרום.
לדעת לין, קביעת איזור גיאוגרפי מוגבל של 7 ק"מ או הגדרת יישובי ספר, שנהגה בעבר, כלל אינה רלוונטית לעניין הפיצויים. יש לנהוג על פי הקריטריונים שעוצבו והופעלו במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה. "כל עסק שנפגע כלכלית ישירות  ממצב הלוחמה (מה שקרוי נזק עקיף) באזור שהוגדר על ידי פיקוד העורף כאזור הלוחמה והכולל גם את אשדוד, אשקלון ובאר שבע, זכאי לפיצויים."
 
לדבריו, בעבר עוצבו כבר מסלולים אלטרנטיביים, כמו מסלול הירידה במחזור, מסלול הוצאות העולות על ההכנסות ומסלול הוצאות שכר והיעדרות עובדים, ולרשות המסים ניסיון רב בהפעלת קריטריונים אלה.
 
לין הדגיש במיוחד שאסור שיהיה כיום מצב של אי ודאות, ואסור שעסקים שנפגעו יהיו תחת הרושם כאילו הם לא יהיו זכאים לקבל פיצוי. "הוודאות והידיעה כיום חשובים מאוד לתפקוד סדיר של המגזר העסקי. את התיקון הנחוץ בחוק יש להגיש מיידית בהליכי חקיקה מקוצרים בכנסת", ציין.
 
כמו כן, מלשכת המסחר נמסר כי במוקד הייעוץ שהלשכה מפעילה עבור העסקים בדרום, התקבלו פניות רבות מבעלי עסקים בנושא זכאותם לקבלת פיצויים.
למידע נוסף בתחום זה