לין מתנגד נחרצות לפניית נשיא התעשיינים הקוראת לרה"מ להקפיא את הפחתת המכסים

לין: "אסור בשום אופן לבלום את התהליך של הפחתת מכסים בגלל נימוקים וסיבות בעלי אופי זמני. אסור שנימוקים כאלה יהוו שיקול מכריע. קו מדיניות מרכזי של הפחתת מכס הוא תהליך נחוץ ואפילו בלתי נמנע"
אפשר להבין את המצוקה של מספר תעשיינים כל אימת שמדובר בהפחתת מכסים וצמצום ההגנה על היצור המקומי. אולם, צריך להבין שקו מדיניות מרכזי של הפחתת מכס הוא תהליך נחוץ ואפילו בלתי נמנע, אם רוצים להמשיך ולחזק את הכלכלה. חייבים לזכור שקיים אינטרס עליון להפחית ככל האפשר את מחירי המוצרים לציבור הצרכנים, כך אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לפניית נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן לרוה"מ להקפיא את הפחתת המכסים.
 
לדבריו, "חשיפה הדרגתית לייבוא, כפי שנעשה בעבר, מחזקת את כושר התחרות של התעשייה ומייעלת אותה. תהליך חשיפת המשק ליבוא הביא להישגים משמעותיים. התייעלות במרבית ענפי התעשייה במשק והפיכתם לתחרותיים יותר, כולל בשווקים הבינלאומיים. "
 
"הגנה מלאכותית על היצור המקומי, אם בדרך של מכסים גבוהים או תקינה, אינה פועלת לטובת התעשייה עצמה אלא יוצרת מצב שהיכולת להתייעל ולשפר את כושר התחרות פוחתת."
 
"הפחתת המכסים צריכה להיעשות בהדרגה כדי לאפשר לתעשייה להסתגל. אסור בשום אופן לבלום את התהליך של הפחתת מכסים בגלל נימוקים וסיבות בעלי אופי זמני. אסור שנימוקים כאלה יהוו שיקול מכריע. " 
למידע נוסף בתחום זה