לין לשר האוצר: המרת המכס על יבוא גבינות עממיות בשיעור של 20% למכס קצוב של 5.6 ₪ תגרום להעלאת המכסים ולא להורדתם

המרת המכס על יבוא גבינות עממיות בשיעור של 20% למכס קצוב של 5.6 ₪ תגרום להעלאת המכסים ולא להורדתם. זהו מהלך הפוך מהכוונה להפחית את מכסי המגן  על יבוא גבינות ומוצרי חלב עממיים, כך עולה מפנייה דחופה ששיגר מאת עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

המדובר בהחלטה שקבעה בין היתר כי במקום לחלק מכסות ליבוא גבינות בשיעור של 20% מכס כפי שהיה מאז אוגוסט 2011, יחולקו מכסות ליבוא גבינות במכס קצוב של 5.6 ₪ לקילו.
 
לדעת לין, החלטה זו נכונה עבור הגבינות היקרות, שעלותן לקילו מעל 30 ₪ לפני מיסים, אך אינה נכונה כשמדובר בגבינות הפשוטות והזולות יותר שמיועדות לציבור הרחב, והוא קורא בפנייתו לשר האוצר לחשוף את שוק מוצרי החלב לתחרות מיבוא.
 
"אתה ניצב בצומת מכריעה, עם רוח גבית מהציבור לפעול בצורה נחרצת להפחתת יוקר המחיה. אני קורא לך להשלים את המהלך של חשיפת שוק מוצרי החלב לתחרות מיבוא, כך שהמכס על יבוא גבינה במכסה יהיה 20% אך לא יותר מ 5.60 ₪ לקילו. אם תפעל כך, התחרות בקטגוריית מוצרים זו תגדל, תשפיע בצורה חיובית על מחירי המוצרים ותביא לשיפור ולהתייעלות העסקים הפעילים בשוק החלב. "
 
לין הוסיף עוד כי מאז פרצה המחאה הציבורית, משרד האוצר פעל לשיפור התחרות בענף המזון בדרך של הסרת שני חסמי יבוא על מוצרי מזון. החסם הראשון, נראה שלפחות ככל שנוגע למוצרי מזון רגילים התהליך שמפורט בהחלטת הממשלה מהשבוע שעבר הוא תהליך נכון שעשוי לייעל את תהליך היבוא ולהקל על כניסת יבואנים חדשים לעיסוק ביבוא מזון. החסם השני, משרד האוצר הוביל שורה של הפחתות מכסים על מוצרי מזון ושיעורי המכס על מוצרים נוספים עדיין בבחינה. אנו סבורים כי נדרשות הפחתות נוספות ולמשל על יבוא טונה ושמן זית.

למידע נוסף בתחום זה