איגוד לשכות המסחר: מכירות רשתות השיווק צפויות לגדול בכ 7% בחודש החגים הקרוב

ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר צופה עלייה במחירי מוצרי המזון בישראל כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם בעולם ובתשומות הייצור וההפצה

גידול של כ- 7% צפוי במכירות רשתות השיווק* השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, בחודש החגים (תשרי), כך עולה מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת החגים.
 
על בסיס ניתוח שנים קודמות עולה כי בתקופה זו חלה עלייה ממוצעת של כ- 7% בסך המכירות של רשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה בשיעור זהה בחודש שאחרי החגים.
 
לדברי ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, "מחירי המוצרים בישראל לא עלו עד כה, למרות העלייה במחירי חומרי הגלם ותשומות הייצור וההפצה בעולם בשנה וחצי האחרונות. יש לצפות כי אלה יתנו אותותיהם בשוק הישראלי, וכתוצאה מכך תחול עלייה במחירי המוצרים מיד אחרי החגים."
 
בהתפלגות לתתי ענפים עולה כי בשנים 2001 - 2011 נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 8% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 6% בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים  עליה ממוצעת של 6% בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ- 16% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים. במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים עלייה של כ- 8% בממוצע, לעומת ירידה של 4% בחודש שלאחריו. במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עלייה של כ- 7% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 1% בחודש שלאחריו. במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ- 87% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ- 2% בממוצע, בחודש לאחר החגים.
 
 


* רשת שיווק: כמה חנויות, לפחות 3, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר כולל מזון 

למידע נוסף בתחום זה