לין ופרנקל ליו"ר הרשות לני"ע: מביעים הערכתנו על תוכנית הרשות להקלת עומס הרגולציה אך יש לבצעה תוך שנה

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ושמואל פרנקל יו"ר החטיבה הפיננסית באיגוד לשכות המסחר, בירכו הבוקר את יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר על פרסום תוכנית הרשות, אתמול להקלת עומס הרגולציה על הגופים המפוקחים, וציינו כי חשוב כי ההקלות יבוצעו תוך פחות משנה אחת אחרת יהיה זה בגדר "הניתוח הצליח אך החולה מת".
במכתב אותו שיגרו השניים היום (5.9.2012) להאוזר נכתב, "אנו מברכים על התוכנית להקלת העומס הרגולאטורי על הגופים המפוקחים אותה פרסמתם אתמול.  אין ספק כי זהו צעד חשוב אשר יצמצם את הנטל מהגופים העסקיים הפועלים בשוק ההון וישחררם מרגולציה מיותרת, אשר יש לה השלכות כספיות כבדות."
 
"אנו סמוכים ובטוחים כי ההקלה הרגולאטורית מתבצעת תוך שמירת המשקיעים. אם היא לא הייתה ננקטת, גופים עסקיים רבים לא היו שורדים בענף. חשובה גם ההבחנה הרגולאטורית שנקטתם בין גופים גדולים לגופים קטנים."
 
לדברי השניים "בכיוון חיובי זה, אנו סבורים כי יש לזרז את קצב יישום ההקלות הרגולאטריות. כיום הפעילים בשוק ההון קורסים מעודף רגולציה. חשוב כי ההקלות יבוצעו תוך שנה, אחרת יהיה זה בגדר "הניתוח הצליח, אבל החולה מת".
 
עוד הוסיפו לין ופרנקל כי הם מקווים שהמהלך של הרשות יהווה תפנית וכי גם רגולאטורים אחרים במשק ילכו בעקבות המהלך להקלה רגולאטורית, בייחוד אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.
למידע נוסף בתחום זה