לין לרוה"מ: יש לעבור לשינוי אופרטיבי ולא רק דקלרטיבי ולחייב את כל הרגולטורים להקפיא לתקופה בת חצי שנה כל רגולציה נוספת

בעקבות דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שבישראל יש עודף רגולציה הפוגעת במגזר העסקי, פנה הבוקר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר,  מחדש לנתניהו ואמר כי: " המגזר העסקי כבר נשחק מעודף הרגולציה הפרושה על גבו כמו קורי עכביש ההולכים ומתעבים. פניתי אליך  לפני זמן לא רב בהצעה פשוטה וממשית שתתרום תרומת אמת כדי לשנות את מגמות הביורוקרטיה המתעצמות בישראל."
הצעתו של לין לנתניהו הייתה כי על הממשלה לחייב את כל הרגולטורים להקפיא לתקופה בת חצי שנה כל רגולציה נוספת. "כל הרגולטורים בישראל, בין אם משוק ההון, רשות ני"ע, בנק ישראל ואחרים, יונחו על ידי הממשלה להקפיא בשלב זה לתקופה נתונה יצירת הוראות רגולטוריות חדשות" נכתב  בהצעה.
 
לדברי לין, באותה תקופה עצמה, יעשו הרגולטורים בדיקה מחודשת של כלל סעיפי הרגולציה בתחום אחריותם. בסריקה יסודית וקפדנית יבוטלו סעיפים מיותרים וטורדניים ויפושטו סעיפים מסורבלים בהיקף של 10% לפחות מכלל ההוראות הרגולטוריות הקיימות. "כאשר אין הכוונה לביטול הוראות מהותיות המגנות על הציבור אלא בדרישות מיותרות ומסורבלות שאינן משרתות מטרה אמיתית. בהכירי חלק לא קטן מהרגולציה החדשנית של עשר השנים האחרונות אין לי ספק שזה ריאלי ואף אפשרי."
 
לין ציין כי "אין לי ספק, שאם המהלך המוצע יעשה בהנחיית הממשלה הוא יהווה נקודת מפנה מהותית עבור המגזר העסקי בישראל ומאיץ חשוב לצמיחה. איש לא ייפגע, העומס השלטוני יופחת, ותתחיל אף חשיבה שאפשר לפשט ולהפחית רגולציה ולא רק להמשיך ולהעמיס אותה על גבי המגזר העסקי."  
למידע נוסף בתחום זה