לראשונה בישראל : 26 פלשתינאים מעזה ומאיו"ש סיימו קורס סוכני מכס

26 פלשתינאים מעזה ואיזור יהודה ושומרון סיימו ביום שני האחרון (30.07.2012) את המחזור הראשון בקורס 'סוכני המכס, שהעבירה המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז.
מדובר בקורס ייחודי בין 189 שעות אקדמיות ,שהועבר ע"י  המכללה העסקית של לשכת המסחר, בשיתוף ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים של ישראל, במימון הארגון האמריקאי USAID (The U.S. Agency for International Development). המשתתפים בקורס הינם אנשי עסקים פלשתינאים, העוסקים בתחום יבוא , יצוא וסחר בינ"ל ברשות הפלשתינאית.
 
מדובר בקורס ראשון מסוגו, שמטרתו הייתה ללמד את המשתתפים הפלשתינאים, אשר רובם פועלים מול סוכני מכס ישראליים, אודות תהליכי המכס והשילוח הבינ"ל הישראלים, הסכמי הסחר, חוקיות היבוא וביטוח על מנת לייעל את עבודתם מול אנשי המקצוע בישראל ולבנות עתודה ניהולית ברש"פ אשר תהווה את התשתית לפעולת המכס הפלשתינאי בעתיד .
 
הקורס נועד להקנות למשתתפים ידע , שיסייע להם לשפר את איכות השירות הניתן כיום ליבואנים מאזור עזה ויו"ש, כמו גם יפחית את  העלויות שנדרשים יבואנים פלשתינאים לשאת בגין אישורי מסמכים ושינוע סחורות וצמצום הביורוקרטיה הכרוכה במעבר בנקודות המכס.
 
הקורס שנערך במשך חצי שנה, במזרח ירושלים, שילב לימודים אקדמיים אשר כללו סיווג טובין, הערכה וחוקיות יחד עם סיורים מודרכים בנקודות היבוא ויצוא בארץ, קרי נמלי הים והאוויר ומעברי הגבול. בין המרצים בקורס נמנו אנשי אקדמיה ואנשי שטח, בהם נציגים ממשרדי הממשלה כמו המכס, משרד התמ"ת , מכון התקנים ועוד.
 
לדברי לבנת קיזנר , מנהלת המכללה העסקית "מדובר במודל  שיהווה את הדרך הנכונה לשיתוף פעולה בתחום סחר החוץ, חיזוק הקשר עם המגזר העסקי ברש"פ והתווית כיוון נכון וסיוע ביצירת מקומות עבודה ברש"פ. "
 
בדברי הסיכום אשר נאמרו בנוכחות מנהל המכס ברשות הפלשתינאית ,מר פואד שובאקי  ונציגים בכירים ממשרד האוצר , ציין מר ברי פינטוב, הרכז האקדמי של הקורס ומנכ"ל ארגון התאגידים , את רמתם המקצועית של משתתפי הקורס והביע תקווה כי תוכנית זו תעניק לגורמי המכס ברשות יכולת להתעדכן לגבי תהליכי היבוא והיצוא , תייעל משמעותית את שרשרת האספקה לרשות הפלשתינאית ותביא לשיפור משמעותי בעלויות היבוא.
למידע נוסף בתחום זה