הלשכה בביקורת חריפה על משרד המשפטים: מוכן לאשר פיצוי של 50 אלף ₪, ללא הוכחת נזק, במקרה של אי ביצוע הוראות פרטניות בתקנות הנגישות

לקראת הדיון בוועדה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות של הכנסת בנושא תקנות הנגישות שיגר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מכתב חריף  לשר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, בו ביקר לין את רמת הענישה המוצעת בגין הפרת הוראות תקנות הנגישות.

"אנו עדים בתקופה האחרונה למתקפה בלתי פוסקת על המגזר העסקי ולחקיקה אנטי המגזר  העסקי. אפשר להבין שרוצים לשפר את נגישותם של אנשים בעלי מוגבלות לבתי עסק ומוסדות  ציבור, אך אי אפשר להסכים לרמת הענישה המוצעת בגין הפרת הוראות תקנות  הנגישות, כתב לין. 

"לא די שעל המגזר העסקי מוטלת החובה לממן את השיפורים הנחוצים על פי התקנות הכה מפורטות, מציעים רמת ענישה של פיצוי ללא הוכחת נזק ברמה של  50,000 ₪.", ציין.

לדברי לין, רמת הענישה המופרזת היא המשכה של מגמת חקיקה הפוגעת במגזר העסקי בישראל. "זוהי מגמת חקיקה פסולה שאני מתפלא מאד שמשרד המשפטים אינו בולם אותה. הטלת פיצוי ברמה של 50 אלף ₪ ללא צורך בהוכחת נזק זו חקיקה דרקונית אנטי דמוקרטית ונעדרת כל פרופורציה והגיון.

"אם רוצים להטיל פיצוי ללא הוכחת נזק  בנסיבות אלה, מן הדין שזה יעמוד על סך של כ- 2000 ₪ ולא 50,000 ₪. העליהום על  המגזר העסקי חייב להיפסק ואם הוא לא ייפסק , נשלם על כך כולנו מחיר כבד, כולל אלה המאמינים בהשגת יעדים דרך הטלת עול נוסף על המגזר העסקי.", סיכם את מכתבו.

 

למידע נוסף בתחום זה