לין לשמחון: יש להפסיק מיידית את המבצע הטלפוני של המשרד ליישום החוק להגברת האכיפה- הפעילות הטלפונית יוצרת תחושה של הפחדה בקרב אנשי העסקים

בעקבות תלונות של אנשי עסקים, חברי לשכת המסחר, לפיהן פקידות או דיילות או צוות עובדים אחר מתקשרים לאחרונה ישירות לעסקים ומודיעים להם מה החובות המוטלות עליהם על פי החוק להגברת האכיפה, כאשר הן מזמינות שירותים במיקור חוץ, פנה היום בדחיפות עו"ד אוריאל לין , נשיא איגוד לשכות המסחר, לשר התמ"ת, שלום שמחון ולמנכ"ל משרדו, שרון קדמי, בדרישה להפסיק את מבצע שיחות הטלפון בו נוקט המשרד ליישום החוק להגברת האכיפה.

לדבריו, העברת מידע טלפוני על הוראות חוק מורכבות אינו יכול להוות מידע מוסמך וקיים סיכוי גבוהה שהמידע יהיה לא מדויק ואף מטעה. הוראות חוק מורכבות יש להעביר רק בכתב ובאישור מוסמך של יועצים משפטיים. "זהו מהלך פסול ואני מבקש להפסיקו מיידית. צוות עובדים אנונימי אינו גורם מוסמך להסביר הוראות חוק מורכבות.

זה יוצר תחושה של הפחדה. הוראות חוק אפשר להעביר לכל העסקים על פי אישור ונוסח של יועצים משפטיים על מנת שהמסרים המועברים יהיו מדויקים ככל הנחוץ על פי הוראות החוק.כל דרך אחרת של העברת מידע יוצרת אוירה של הפחדה ואי הבנה וכבר קיבלתי תגובות המעידות שאכן זה המצב.", הדגיש לין בפנייתו.

למידע נוסף בתחום זה