המשנה לראש הממשלה השר שאול מופז: "החיים בארץ הפכו להיות בלתי נסבלים"

קדימה תעשה ככול האפשר לתמוך בחוק זכויות המעסיקים שיזמה לשכת המסחר, לאחר שתלמד אותו" - דבריו של השר שאול מופז נאמרו בוועידת 2012 ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי בישראל, שעורכת לשכת המסחר ת"א והמרכז.

"החיים בארץ הפכו להיות בלתי נסבלים, זוגות צעירים אינם מצליחים לרכוש דירה ואפילו לסיים את החודש". כך אמר היום, המשנה לראש הממשלה השר שאול מופז, במהלך וועידת 2012 ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי בישראל, שעורכת לשכת המסחר ת"א והמרכז. לדבריו, "האתגר הגדול של 2013  הוא הסוגיה החברתית. לדוגמה, העובדה שהמע"מ על מוצרי מזון בסיסיים בישראל הוא הגבוה ביותר בעולם.

לדבריו של מופז, "ישראל צריכה לחתור לגידול הצמיחה ובד בבד להוריד את אחוזי האבטלה, דווקא משום שהכלכלה הגלובלית במשבר, אנו לא יכולים להתעלם מהאזרחים המודאגים. הדיור הפך היום להיות מכשול לזוגות צעירים לצורך הקמת משפחה. כל ההוצאות לצרכי משכנתא לדירה ראשונה צריכות להיות מוכרות לצרכי  מס. החיים בישראל הפכו להיות בלתי נסבלים. ביום בו יהיה תהליך סלול מול הפלשתינים אפשר יהיה להעביר תקציבים ביטחוניים לטובת המדיניות החברתית.

כמו כן, אמר מופז כי "מדיניות המיסוי צריכה להשתנות בשני נושאים מרכזיים. מע"מ – כל אותם אזרחים מהעשירונים העליונים צריכים לשקול להגדיל להם את תוספת המס הישיר מבלי לפגוע בהם, כמו גם מס החברות. הנושא השני הוא תוספת של אנשים לשוק העבודה בישראל בעיקר מהמגזר החרדי והערבי. אין לנו ברירה, להגדיל את שיעור התעסוקה שלהם, דרך החוק האלטרנטיבי לחוק טל.

בהתייחסות למגזר העסקי אמר מופז כי "סוגיית העסקים הקטנים והבינוניים צריכה לקבל תנופה. למעלה ממיליון איש מתפרנסים מעסקים אלו ביום יום ולכן יש לחזק אותם על ידי תוספת אשראי שתחזק אותם ותיתן להם אוויר לנשימה. כמו כן אמר מופז כי קדימה תעשה ככול הניתן לתמוך בחוק זכויות המעסיקים שיזמה לשכת המסחר, לאחר שתלמד אותו".

למידע נוסף בתחום זה