לין בפנייה לשר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ': בעלי עסקים חוששים לנכסיהם לאור התגברות זרם המהגרים הבלתי חוקיים לישראל

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר  לשר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', בדרישה כי יפעל להגברת ביטחונם האישי של אזרחים ובעלי עסקים, לאור התגברות הפשיעה ברחובות.
אני מצטער לומר כי מתקבל הרושם לפיו המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, אינם עושים את הדרוש והאפשרי, על מנת להגן כיאות על החיים והרכוש בישראל. אינני צריך להדגיש בפניך את התופעות החמורות המתרחשות מול עינינו. אני בטוח שאתה מודע להן היטב. החיים בישראל הפכו להפקר. אנשים, נשים ונערים נרצחים סתם כך. נוצרה נורמה שאנשים מפחדים להעיר הערה תמימה לאדם זר ברחוב. תופעות חמורות אלה משפיעות גם על ביטחון הפרט וגם על המגזר העסקי, כתב לין.
 
לין ציין בפני השר כי בעלי עסקים פנו ללשכת המסחר והביעו דאגה נוכח התגברות גלי ההגירה הבלתי חוקית. "בעלי עסקים חוששים לנכסיהם לאור התגברות זרם המהגרים המצטופפים בשכונות המוחלשות, חסרי תעסוקה ותנאים בסיסיים. סיטואציה זו יכולה לגרום להתפוצצות חברתית חמורה."
 
לין הוסיף בפנייתו כי "לאחר בחינת העניין ועל שום שליוויתי שנים רבות את עבודת המשטרה בתקופת כהונתי בכנסת, מצאתי כי כישלונם של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל מתמקד בארבעה מישורים עיקריים:
 
 
1. נוכחות חסרה של שוטרים בשטח. השוטרים צפונים בתחנות המשטרה, לא רואים את נציגי החוק בתוככי הערים וברחובות. חלוקת כוח האדם, בפועל, בין עובדי המשרד לשוטרים בשטח, נכשלה.
2. לא השכלתם להקים מערכת ממוחשבת שתייעל את פניית האזרח לצורך קבלת הגנה מהמשטרה, כך שבמקרה חירום תהיה תגובה מהירה ויעילה.
3. לא השכלתם לעשות שימוש בהוראות החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים, התשע"א- 2011, המאפשרות להגביר את הביטחון בשיתוף עם פקחי הרשויות המקומיות.
4. אתם מאפשרים שהות בלתי חוקית בתחומי ישראל של  פלסטינים ומהגרים בלתי חוקיים. אלה וגם אלה מערערים את ביטחון האזרחים ומגבירים את הפשיעה ברחובות.
 
את פנייתו חתם בכך שכל אלו מעידים על אוזלת ידם של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל וכי ראשית כל יש ליצור שינוי אמת בתפיסת העבודה ובחלוקה מחדש של כוח האדם הנתון למשטרה.
"אני קורא לך לטפל יסודית בכל אחד מארבעת הסעיפים שלעיל, וליצור שינוי אמת בתפיסת העבודה של משטרת ישראל ובחלוקה מחדש של כוח האדם הנתון לה, על מנת להחזיר את הביטחון לתושבים ובעלי העסקים בישראל", כתב לשר. 
  
 
למידע נוסף בתחום זה