לין בפורום ראשי ערים לשעבר: על ממשלת ישראל להתעורר; המאבק בפשיעה חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי

ביקורת חריפה של עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, על אוזלת ידה של הממשלה בתחום פשיעת הפנים, הבוקר(16.5), בפורום ראשי ערים לשעבר: על ממשלת ישראל להתעורר; המאבק בפשיעה חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי
לין ציין כי על המשרד לביטחון פנים והרשויות המקומיות להיערך בדחיפות בכדי להקים מערך פיקוח ושיטור עירוני שיגן על
האזרחים מפני הפשיעה הגואה
 
"על ממשלת ישראל להתעורר. המאבק בפשיעה הגואה ברחובות חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי ", כך אמר הבוקר, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בפני פורום ראשי ערים לשעבר של המרכז לשלטון מקומי, כאשר יצא בהתקפה חריפה על הממשלה, המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל.
 
לדברי לין, אשר כיהן בעבר בתפקיד יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת,  הממשלה מעבירה חוקים שנועדו להתמודד עם פשיעת הפנים בישראל, אך היא אינה מבצעת אותם, דבר המעיד על אוזלת ידה של הממשלה.
 
לין התייחס ספציפית לסעיף 33 בפקודת העיריות וכן לחוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים, התשע"א- 2011, ואמר כי החוק נותן כלים וסמכויות להקים משטרות עירונית שיסייעו לעבודת המשטרה אך בפועל לא נעשה מאומה. "חיי אזרחי ישראל הפכו להפקר. אנשים, נשים ונערים נרצחים על לא דבר. הגענו למצב בו אדם חושש להעיר הערה תמימה לאדם זר ברחוב, כי הדבר יכול להסתיים בדקירת סכין. על המשרד לביטחון פנים וראשי הרשויות המקומיות להיערך בדחיפות לצורך הקמת מערך פיקוח ושיטור שיגן על התושבים מפני הפשיעה הגואה."
 
לין ביקר גם את מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, ואמר כי המפכ"ל לא הצליח עד כה לשפר את מבנה חלוקת העבודה במשטרה. "עוד לא רואים שוטרים בשטח כי הם נמצאים בהמוניהם בתוך תחנות המשטרה. כל עוד מצב זה יימשך לא תהיה תחושת ביטחון לאזרחים. "
למידע נוסף בתחום זה