יו"ר ענף הצעצועים: הצעת חוק פיקוח יבוא צעצועים היא רצון לא ברור להגדיר ענישה ליבואנים

מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים ומוצרי תינוקות בלשכת המסחר ת"א והמרכז, התייחס להצעת חוק "פיקוח  יבוא צעצועים"
 של ח"כ זבולון אורלב, שעולה היום לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה. על פיה הצעת החוק, על יבואני צעצועים שיחרגו מהתקן יוטל עונש של שנתיים מאסר או  קנס של חצי מיליון שקלים.
לדברי קלוגהפט, "אנו תומכים בפיקוח הדוק יותר על יבוא צעצועים לארץ שימנע פגיעה בביטחונם של ילדי ישראל, אך מסתייגים מנוסחה של הצעת החוק הנוכחית. מהצעה זו עולה רצון לא ברור להגדיר ענישה וסנקציות קיצוניות על יבואנים, בעוד שלמעשה כל נושא התקנים,אכיפת תקנים והענישה על עברות התקינה, מוסדר היטב ובצורה מחמירה בחוק התקנים וחקיקת המשנה שלו. אציין כי גם היום, על עברות תקינה מסוימות ע"פ  חוק התקנים, רשאי בית המשפט לפסוק עונשים כגון מאסר שישה חודשים ואף שנה,  או קנס גבוה מאוד כאמור בסעיף 61[א][4] בחוק העונשין.
 
"הצענו ליוזם הצעת החוק,ח"כ זבולון אורלב, הצעה היכולה להוות את מנגנון הפיקוח הנכון ביותר לטובת נושא שיווק צעצועים בטוחים בארץ והיא: לחייב את מכון התקנים לפרסם את רשימת המוצרים, ע"פ מספר קטלוגי, אשר עמדו בדרישות התקן ואושרו לשיווק לציבור הרחב.  במהלך שכזה יוכל כל הורה או  אזרח בישראל, לדעת בדיוק איזה מוצר כדאי לרכוש והאם המוצר הנחשק אכן עומד בדרישות התקן. המבקש לאתר   מוצרים  אשר לא יימצאו ברשימה, יוכל להפנות שאילתא ספציפית לגבי המוצר בו הוא מעוניין, למכון התקנים הישראלי."
למידע נוסף בתחום זה