יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר לבניין על פסיקת ביה"מ בעניין העובדים הזרים: התנהלות רשות ההגירה כלפי התאגידים יכולה לעלות כדי חוסר הגינות

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, בעניין עתירתה של התאחדות תאגידי כוח אדם זר בלשכת המסחר ת"א והמרכז, נגד רשות ההגירה*, הינה בעלת חשיבות מפליגה. זאת בעקבות פסיקת ביהמ"ש לעניינים מנהליים בירושלים בעתירה אותה הגישה התאחדות תאגידי כ"א זר לבניין נגד רשות ההגירה.
על פי החלטת ביהמ"ש אין לרשות האוכלוסין וההגירה סמכות לקבוע הוראה בנוהל בה התאגידים מוותרים על טענות או זכות תביעה כלפי המנגנון החדש של רשות ההגירה להבאת עובדים זרים לענף הבנייה.
 
לדברי לין, "רשות שלטונית המבקשת לפעול מול המגזר העסקי ובמסגרת זו לבצע פעולות שהן בבחינת שירותים למגזר העסקי, בעוד היא שוללת מראש, את אפשרותם של המעסיקים לפנות אליה בתביעות, במידה והיא כשלה  בטיפול, היא ניסיון נואל המתיימר להעמיד את הרשות השלטונית ברמת על לגוף עסקי רגיל."
 
עוד הוסיף כי,  "לאמיתו של דבר, מדובר בנטילת סמכות ללא אחריות. בפסיקתו קבע בית המשפט כי רשות שלטונית הנוטלת לעצמה סמכות, או הנותנת שירות למגזר העסקי, נושאת גם באחריות למעשיה".
 
אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כח אדם זר לבניין בלשכת המסחר ת"א והמרכז: "סוף-סוף קבע גם בית המשפט כי התנהלות רשות ההגירה כלפי תאגידי כח האדם בענף הבניין יכולה לעלות כדי חוסר הגינות. דומה כי אין צורך להכביר במילים לנוכח חומרת הביקורת שהטיח בית המשפט ברשות ההגירה. אנו תקווה שהאחרונה תדע ליישם את הביקורת ולפעול ללא דיחוי להבאת עובדים זרים בהתאם להחלטת הממשלה מיום 10/7/2011 למען ענף הבניין כולו ולצורך הגדלת היצע יחידות הדיור ברחבי הארץ" 
  
 
*פס"ד : עת"מ 7077-12-11, לשכת המסחר ואח' נ' רשות האוכלוסין ואח/
למידע נוסף בתחום זה