הנחיות להבערת מדורות בל"ג בעומר: חטיבת הבטיחות, הבריאות ואיכות הסביבה בלשכת המסחר ת"א והמרכז

ערב ל"ג בעומר יחול השנה ביום רביעי, ה- 09/05/2012. לקראת החג, הכינה חטיבת הבטיחות, הבריאות ואיכות הסביבה בלשכת המסחר ת"א והמרכז מספר הנחיות בטיחות לילדים,  בני הנוער ולהורים:
1.                  אוספים קרשים ללא מסמרים וקוצים בולטים שעלולים להיפצע מהם.
2.                  לא נכנסים לשדות עזובים מחשש לנחשים ולא לאתרי בניה עקב הסיכונים הרבים שבהם.
3.                  מיקום המדורה יקבע בשטח שהוא נקי מקוצים ומעשבים, במרחק ביטחון סביר (לפחות 20 מטרים) ממבנים וממתקנים כלשהם.
4.                  מוודאים שהמדורה אינה מתחת לקווי חשמל וטלפון, בקרבת עצים ושיחים או מתקני דלק.
5.                  יש לגדר באבנים מסביב למדורה, זאת כדי למנוע מילדים להתקרב אל האש יתר על המידה ולשמור על ביטחונם.
6.                  יש להרחיק כל חומר דליק מהמדורה ואסור בתכלית האיסור להחזיק בקרבת האש ג'ריקנים של דלק מיכל גז או כל חומר דליק אחר במצב נוזלי וגז.
7.                  במידה וישנה כוונה לישון באזור המדורה, יש לכבות את המדורה באופן מוחלט מבעוד מועד.
8.                  אסור לזרוק למדורה הבוערת דלקים, מכלי תרסיס, חזיזים או קליעי נשק העלולים להתפוצץ ולפגוע ביושבים סביב למדורה.
9.                  רצוי לא לשבת בכיוון העשן, כדי להימנע משאיפת חלקיקי פיח ומזהמים שונים הנפלטים מהמדורה.
10.              אסור לשרוף פלסטיקים, ניילונים, לוחות אסבסט וכדומה. שריפתם עלולה לפלוט לאוויר חומרים רעילים ואף מסרטנים.
11.              אם האש אחזה בבגדיך, עצור ואל תרוץ! שכב על הקרקע והתגלגל מספר פעמים. ניתן להשתמש בשמיכה, או במגבת גדולה כדי לעטוף את הנפגע.
12.              כוויה בגוף אדם יש לקרר מיד במים (מי ברז) ולהעביר את הנפגע לטיפול רפואי.
13.              בסיום, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה, ע"י שפיכת חול או מים.
14.              במקרה של שריפה טלפן מיד 102 לתחנת מכבי האש והצוותים המיומנים יגיעו במהירות האפשרית לכבות את השרפה. תוך כדי כך הרחק את כל הנמצאים אל שטח בטוח.
 
לדברי ד"ר אלעזר איל-ביקלס, יו"ר חטיבת הבטיחות, הבריאות ואיכות הסביבה בלשכת המסחר ת"א והמרכז: "על מנת למנוע אסונות ונזקי גוף ורכוש, כפי שנגרמים מדי שנה בגלל חוסר זהירות בעת הדלקת מדורות, עלינו להיערך למנוע זאת הן בדרך של הקפדה על הכללים שנמנו והן בדרך של פיקוח על ידי מבוגרים אשר טוב יעשו באם יציבו בקרבת המדורה מטפי כיבוי ודליי חול, שכן חובה על כולנו להישמר לנפשותינו."
למידע נוסף בתחום זה