לין לרוה"מ, יו"ר הכנסת ושר האוצר: עצרו את עריצות החקיקה

נוכח הקדמת הבחירות נוצר לחץ מסוכן לזרז הליכי חקיקה דבר שעלול להוביל למצב של עריצות המחוקק ופגיעה בעקרונות הדמוקרטיה. מצב זה עלול לפגוע בלא פחות מ 2 מיליון אזרחים ותושבים, אשר רווחת חייהם, עמלם וחסכונותיהם קשורים ישירות בלא פחות מ- 420 אלף עסקים בישראל.
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר הבוקר פנייה דחופה לראש הממשלה, ליו"ר הכנסת ולשר האוצר בדרישה למנוע את הלחץ המסוכן שנוצר בוועדות הכנסת כתוצאה מהקדמת הבחירות לזירוז העברתם של הצעות חוק המצויות בהליכי חקיקה.
 
לדבריו, יש לברך את חברי הכנסת על המוטיבציה ועל הרצון להשלים חוקים קודם פיזור הכנסת, אולם, טמונה בכך גם סכנה לא מועטה. "יש כבר סימנים כי הדיונים מתנהלים בקצב מרתוני, בלחץ ובחיפזון וכתוצאה מכך ללא שיקול דעת נאות. הרצון להשלים חוקים טרם פיזור הכנסת גורם לכך שנציגי הציבור לא מקבלים את תשומת הלב הראויה ושיקול הדעת הנחוץ ואינם נשמעים ככל הנחוץ.
 
לין מתריע כי במצב כזה אנו עלולים להגיע לתופעה של עריצות בחקיקה, הנוגדת את עקרונות הדמוקרטיה. "הכנסת אמנם רשאית להעביר כל חוק ללא שמיעת גורמים בציבור אשר החוק נוגע להם ישירות, אך צמצום הזמן המוקצב לנציגי הציבור והאמביציה האישית להשלמת חקיקה יובילו למצב של עריצות המחוקק ופגיעה בעקרונות הדמוקרטיה."
 
באופן מיוחד, הדגיש לין את החקיקה העלולה לפגוע במגזר העסקי בישראל. "אין מדובר רק בפגיעה בעסקים, אלא גם פגיעה בלא פחות מ 2 מיליון אזרחים ותושבים, אשר רווחת חייהם, עמלם וחסכונותיהם קשורים ישירות בלא פחות מ 420 אלף עסקים בישראל.
 
לשם דוגמה: הצעת החוק הממשלתית לטיפול סביבתי בציוד חשמלי אלקטרוני וסוללות, תקנות רישוי עסקים, הרפורמה בענף המזון - ועדת קדמי, הצעת חוק עבודת נשים (תיקון - זכות להיעדר מהעבודה בעת שירות מילואים של הבעל), הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 35) (מימוש תווי קנייה), התשע"ב - 2012 ועוד.
למידע נוסף בתחום זה