לין בתגובה לפרסום הלמ"ס על עליית שיעור האבטלה ל-6.9% בחודש מרץ, בהתאם לשיטת החישוב החדשה

לא ייתכן לבנות סטטיסטיקה האומרת שמי שמשרת שירות חובה בצבא קבע הוא מובטל ומי שכשיר לעבודה אך בוחר שלא לחפש עבודה אינו מובטל. זה יוצר תמונת מצב מעוותת של מבנה התעסוקה בישראל ושל שיעור האבטלה האמיתי.
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב לפרסום הלמ"ס על עליית שיעור האבטלה ל-6.9% בחודש מרץ, בהתאם לשיטת החישוב החדשה:  "יש להתייחס בספקנות רבה האם זה מוצדק לכלול במסגרת כח האדם העובד בישראל גם את החיילים בשירות חובה וקבע.

ברור כי כל מי שמשרת שירות חובה או קבע הוא מועסק על פי חוק ואין הוא יכול להיות מובטל. המבחן האמיתי צריך להיות כמה מועסקים יש במשק מתוך כל אלה הכשירים לעבוד במגזר האזרחי. העתקת השיטה מה- OECD אינה גישה נכונה, שכן לא כל מה שמתאים ל- OECD מתאים לישראל. מה שכן חשוב בישראל זה לבנות מודל האומר לנו כמה מתוך אלה הכשירים לעבוד מעל גיל 18 ומעלה אכן מועסקים בפועל. רק בדרך זו תהיה לנו תמונת מצב אמיתית על היקפי האבטלה בישראל."
 
לדבריו, "אין להסתפק בקביעת שיעור האבטלה בישראל רק לעומת אלה הדורשים עבודה אלא שיעור המובטלים לעומת אלה הכשירים לעבודה. לא ייתכן לבנות סטטיסטיקה האומרת שמי שמשרת שירות חובה בצבא קבע הוא מובטל ומי שכשיר לעבודה אך בוחר שלא לחפש עבודה אינו מובטל. זה יוצר תמונת מצב מעוותת של מבנה התעסוקה בישראל ושל שיעור האבטלה האמיתי."
למידע נוסף בתחום זה