לין: האיומים מבית ההסתדרות הכללית בנושא זכויות הפנסיה והעלאת שכר לשכבות הנמוכות הן היפוקריטיות

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף הבוקר בחריפות את האיומים הבוקעים שוב מבית ההסתדרות הכללית בנושא זכויות הפנסיה של העובדים והעלאות השכר הנדרשות לשכבת העובדים הנמוכה, שלדבריו אינם יותר ממערכה נוספת במחזה ההיפוקריטיות של ההסתדרות.  
נראה שההסתדרות נשענת יותר מדי על זכרונו הקצר של הציבור ואולי אף של התקשורת. ההסתדרות שוכחת שהיא זו שהובילה ציבור גדול של עובדים למצב של שואה בכל הקשור לקרנות הפנסיה. קרנות אלו השקיעו בין השנים 1970- 1983 באגח לא צמוד בקרן ההשקעות של חברת העובדים, בריבית שהייתה נמוכה משיעורי האינפלציה, וגרמו בכך להפסדים עצומים", הזכיר לין.
 
לדבריו, "בסוף 2001 עמד הגירעון בקרנות אלה על סכום הקרוב ל- 137 מיליארד ₪ ונוצר מצב שלא היה ביכולתן של שלוש קרנות לשלם פנסיה. אם לא די בכך, הרי שב-2003 נאלץ שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, להלאים את קרנות הפנסיה של ההסתדרות במחיר סיוע ממשלתי של לא פחות מ73 מיליארד ₪. 
 
"כתוצאה מכך הולאמו לא פחות מ-8 קרנות פנסיה ותיקות והן, "מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ", "נתיב קרן הפנסיה של פועלי ועובדי מפעלי משק ההסתדרות בע"מ", "קופת הפנסיה לעובדי הדסה בע"מ", "קרן ביטוח ופנסיה לפועלים חקלאיים ובלתי מקצועיים בישראל בע"מ", "קרן הביטוח והפנסיה של פועלי בנין ועבודות ציבוריות בע"מ", "קרן  הגמלאות המרכזית של עובדי ההסתדרות בע"מ", "קרן הגמלאות של חברי אגד בע"מ" ו"קרן מקפת מרכז לפנסיה ותגמולים אגודה שיתופית בע"מ."
 
לין הוסיף כי "חרף כישלונה המחפיר של ההסתדרות בעבר הלא רחוק יש לה את החוצפה להופיע כעת כמי שרוצה להגן על זכות הפנסיה של ציבור העובדים בישראל בעוד שהיא בניהולה שלה הובילה לכמעט שואה בתחום זה וגרמה למדינה הפסדים של עשרות מיליארדים."
 
"יתר על כן, בכל הקשור לשכרם של העובדים ברמת השכר הנמוכה,  הייתה זו ההסתדרות שתבעה במסגרת הסכם השכר האחרון במגזר הציבורי שלא לבצע דירוג, אלא לתת תוספת שווה באחוזים לכל רמות השכר. מהלך שגרם לכך שהעובדים ברמת השכר הנמוכה קיבלו במונחים מוחלטים תוספת נמוכה בעוד שאלו ברמת השכר הגבוהה קיבלו תוספת גבוהה. "
 
"כנראה שההסתדרות חושבת שעל מנת לבצע את תרגילי יחסי הציבור שלה, חייבת המדינה להיות פרה חולבת וכי האיומים בהשבתת המשק יכולים לכפר על התנהלותה ועמדותיה בעבר", סיכם את דבריו. 
למידע נוסף בתחום זה