60% סוברים כי לתעודת גמר מקצועית בתחום הרכש והלוגיסטיקה יש יתרון על תואר אקדמאי ללא ניסיון

בסקר שנערך לאחרונה במכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז נשאלו מאות מבוגרי המכללה (300 נשאלים) בתחומי הרכש והלוגיסטיקה מספר שאלות בנוגע לשאיפותיהם בתחום, חשיבותם של הלימודים המקצועיים בתחום ומידת התאמת התכנים לעבודתם בפועל.

בתשובה לשאלה האם בעקבות תעודת הגמר המקצועית שודרג מעמדם ענו רוב הסטודנטים (65%) כי לימודי המקצוע אכן אפשרו להם לשדרג את משרתם  לעומת 35% הסבורים כי לימודי המקצוע כלל לא השפיעו על משרתם. 
 
בתשובה לשאלה "כבוגר המכללה האם שכרך עלה ובאיזו מידה" ענו  10% מהבוגרים כי שכרם עלה בצורה משמעותית , 40% ענו כי שכרם עלה בצורה בינונית  ו- 50% הנותרים טענו כי שכרם כלל לא השתנה .
 
על השאלה "האם תמליץ לחבריך על לימודים מקצועיים במקום לימודים אקדמאיים?" ענו 47% מהנשאלים שכן , מכיוון שלימודים מקצועיים מבטיחים עבודה יותר מלימודים אקדמאיים, 41% ענו ממש לא, מכיוון שקיימת עדיפות במקומות עבודה לאקדמאים ו- 12% ענו כי הם לא ממליצים על לימודים מכיוון שאפשר להצליח גם בלי ללמוד. 
 
בנוגע לשאלה "האם אתה חש כי העובדה שלמדת מקצוע מהווה יתרון על אקדמאים ללא ניסיון בקבלה לעבודה?" ענו מרבית הנשאלים שבכן (60%) , 33% ענו כי קיימת עדיפות לאקדמאים על פני בוגרי לימודים מקצועיים בקבלה לעבודה ו-7% ענו שהם לא חשים כי קיים הבדל.
 
על השאלה "האם אלו הלימודים הראשונים שלך?" ענו מרבית הסטודנטים שלא.  60% ענו כי מדובר בקורס הכשרה מקצועית עבורם ו- 20% ענו כי מדובר בהסבה מקצועית .  20% הנותרים ענו שכן וכי מדובר במסגרת הלימודית הראשונה שלהם מאז שסיימו את התיכון.   
 
את הסקר חתמה השאלה "עד כמה הלימודים המקצועיים אכן תואמים את דרישות העבודה אליה אתה מכוון ו/או עובד בפועל?" ובתשובה לכך ענו כלל הנשאלים כי קיימת התאמה בין התכנים המקצועיים הנלמדים לדרישות המשרה.   47% ענו כי קיימת התאמה גבוהה מאוד  ו- 53% ענו כי קיימת התאמה מסוימת .
 
לדברי לבנת קיזנר, מנהלת המכללה העסקית של לשכת מסחר ת"א והמרכז, הסקר מצביע על השינויים המתחוללים בעולם בתחום הרכש והלוגיסטיקה המתבטאים בצורך בהכרה מקצועית על פני הכרה אקדמאית. "אנו שמשקיעים ללא הרף בקורסי המקצוע שלנו בתחום הרכש, על מנת שיקנו לסטודנט שלנו, מעבר לתיאוריה, גם כלים מעשיים ופרקטיים אשר ילוו אותו במסגרת תפקידם בתחום"
 
לדבריה, התכנית החדשנית  והבלעדית  של המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז בקורס ניהול רכש ולוגיסטיקה משלבת שני מסלולים קיימים ומאפשרות ללומדים לקבל תעודת הסמכה כפולה בניהול רכש בכיר ובניהול לוגיסטיקה בכיר.
מדובר בקורס היחיד בארץ המסמיך את הסטודנט לקבלת תעודת מנהל רכש לוגיסטיקה בכיר בחסות ICC-THE WORLD BUSINESS ORGANIZATION.
 
המכללה העסקית של לשכת מסחר ת"א והמרכז, הפועלת מעל 30 שנה, מציעה מגוון קורסים בתחום הרכש והלוגיסטיקה שמעניקים חוויה מקצועית וייחודית ומכינים את הסטודנט  באופן הטוב ביותר להסמכות הבינ"ל.

הקורסים של המכללה העסקית ברכש ובלוגיסטיקה עומדים בדרישות הגבוהות של הארגונים הבינלאומיים ונעשים בחסות ICC וכוללים תכנים ייחודיים כמו לימוד תכנת הפריורטי וסימולאטור ברכש.  כמו כן , הקורסים  מלווים  בספר חדש ב"ניהול רכש מתקדם" אשר נכתב במיוחד עבור הקורס והוצא לאור רק לאחרונה ע"י לשכת המסחר תל אביב והמרכז .
 
את מסלולי הלימוד החדשים עורך ומלווה מר משה אמון, חונך ומרצה
בתחום הרכש והלוגיסטיקה מעל 30 שנה. בעל ניסיון מעשי בתחום וכותב
הספר הראשון בתחום: "רכש וניהול חומרים 1989 " בהוצאת המרכז הטכנולוגי חולון.

למידע נוסף בתחום זה