לין: על הממשלה לבצע את המלצות ועדת טרכטנברג וקדמי הפחתת המכס על יבוא מוצרי מזון ומחירם

בעקבות הפרסום כי סלי הקניות לחג הפסח השנה התייקרו לעומת פסח אשתקד, אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר כי "הממשלה צריכה להאיץ את ביצוע המלצות ועדת טרכטנברג וועדת קדמי בכדי להפחית את מחיר מוצרי המזון לשכבות עממיות רחבות בישראל ובכלל זה הפחתת המכס על יבוא מוצרי מזון וטובה שעה אחת קודם. אם הממשלה לא תתעשת ותפעל בנחרצות הדרושה היא תצטרך לעשות צעדים קיצוניים יותר מול המחאה בקיץ הקרוב.
לדבריו, "חשיפת המשק הישראלי בפני יבוא מתחרה אשר בוצעה כתהליך היסטורי עם הצטרפותה של ישראל  לשוק האירופאי המשותף, נתקלת בהתנגדות תמידית מצד אלה הפועלים בתנאים של אי תחרות. אולם, כיום ברור מעבר לכל ספק, שאם רוצים לצמצם את יוקר המחייה ולהוריד את מחיריהם של מוצרי המזון ומוצרי צריכה אחרים, חשיפת הייצור המקומי בפני היבוא הינה בלתי נמנעת."
 
עוד הוסיף לין כי "צריך להבין שבהעדר תחרות בפני יבוא אין תחרות אמיתית גם בשוק המקומי. המחירים בשוק המקומי תמיד יגיעו אל אותה תקרת מחירים, אשר בה אפשר לייבא מוצרים תחרותיים מחו"ל. "
 
כמו כן אמר, "בעולם בו מחירי המזון עולים ומתייקרים, נוכח ביקושים גוברים בארצות המתפתחות ושימוש משמעותי בגידולים חקלאיים למטרות אנרגיה, זהו עוול להמשיך ולקיים מכסי מגן ברמה של 100% או 200% על יבוא מוצרי מזון."
למידע נוסף בתחום זה