לין לשר לנדאו: לא נעשה מאמץ אמיתי לקידום חקיקתי של מיחזור מים אפורים בישראל

בעקבות דברי  שר האנרגיה והמים, ח"כ עוזי לנדאו, בפורום המים העולמי בצרפת על חשיבות התפלת המים בישראל ובעולם והתבטאותו לפיה  לאור הגידול באוכלוסייה - הביקוש למים יגדל במזרח התיכון והם יהפכו להיות מצרך חשוב יותר מנפט
בעקבות דבריו של שר האנרגיה והמים, ח"כ עוזי לנדאו בפורום המים העולמי שהתקיים בשבוע שעבר בצרפת על חשיבות התפלת המים בישראל ובעולם, והתבטאותו לפיה המים יהפכו בעתיד למצרך חשוב יותר מנפט, פנה אתמול (20.3) עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לשר לנדאו במטרה לחזק את דבריו ולבקש ממנו לקדם את מיחזור המים האפורים בישראל.
 
"התרשמתי מאוד מנאומך בפורום המים העולמי מיום ה - 13 במרץ 2012, שהתקיים במרסיי. אני מברך על מעורבותך האישית בקידום נושא הקיימות העולמי ותומך בפעילותך המבורכת בנושא ניצול יעיל של מקורות אנרגיה בארץ ישראל", כתב לין ללנדאו.
 
"אני מביא לידיעתך את פעילותה של החטיבה למחזור וטיפול במים אפורים, הפועלת במסגרת לשכת המסחר ת"א והמרכז שמטרתה העיקרית היא קידום החקיקה והמודעות הציבורית לפתרונות טכנולוגיים ישימים ובינ"ל שמטרתם חסכון ושימוש חוזר במים מושבים."
 
 
"ידוע לכל כי בארצנו קיים מחסור חמור במקורות מים שפירים וידועה גם העובדה שכ - 80% מן המים בישראל מושבים לשימוש חוזר המיועד בעיקר לחקלאות, אך מה לגבי צריכת המים במשקי הבית הפרטיים? לצערי לא נעשה מאמץ אמיתי מטעם גורמי החקיקה בישראל לקידום הנושא וכראייה לכך ניתן לראות את הצעת החוק שימוש חוזר במי דלוחין של ח"כ ניצן הורוביץ, דב חנין ואחרים, הנמצאת למעלה משנה במצב הקפאה."
 
לדברי לין במכתבו, ישראל יכולה להוות מודל חיקוי עולמי בנושא מיחזור מים אפורים  "קידום הצעת החוק תתרום למשק המים בישראל מיליוני קוב מים בשנה וייצרו להערכת חטיבת המים האפורים בלשכת המסחר כ -  1500  מקומות עבודה. בתום התהליך ייפתח ענף יצוא משגשג בו תמותג ישראל כמובילה בתחום."
 
לין חתם את פנייתו בבקשה לקיום פגישה בין נציגי החטיבה לשר לנדאו. "אשמח מאוד אם תתואם פגישה בינך לבין נציגי החטיבה אשר יוכלו להציג בפניך את היתרונות למשק המים ואת ההיבטים הכלכליים  בקידום תחום המים האפורים במדינת ישראל." 
  
 
למידע נוסף בתחום זה