לשכת המסחר: מכירות רשתות השיווק צפויות לגדול בכ 18% לקראת הפסח

שיעורי אחוזי  המכירות ברשתות השיווק לקראת פסח 2012 צפויים להיות נמוכים מהממוצע בעשור האחרון והם ישקפו עליה (לעומת החודש הקודם) של כ 17% ברכישת מזון, עלייה של כ 26% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה של מעל 121% ברכישת כלי בית, ועלייה של כ 35% ברכישות מוצרי חשמל לבית.
במהלך החודש בו חל חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ- 18% במכירות רשתות השיווק* השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית - שיעור הנמוך יותר מהממוצע בעשר השנים האחרונות. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח.
 
מהסקירה עולה עוד כי הגידול במכירות השנה ישקף עליות (לעומת החודש הקודם) של
כ- 17% ברכישת מזון , כ- 26% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, כ- 121% ברכישת כלי בית, וכ- 35% ברכישות מוצרי חשמל לבית.
 
כלכלני איגוד לשכות המסחר ציינו כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידול הרכישות בחודש החג הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות  ברכישות ברשתות השיווק : ירידה של כ8.5% במכירת המזון, ירידה של כ 18% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ 23% במכירת מוצרי חשמל לבית וירידה של כ- 58% ברכישת כלי בית ומטבח.
 
לדברי ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכת המסחר, הצרכנים ייהנו השנה ממחירים נמוכים יחסית לשנים קודמות. "בצל המחאה החברתית הנמשכת, התחרות העזה בין רשתות השיווק ובין הרשתות הפרטיות תלך ותגבר והיא תביא עימה מלחמת מחירים חריפה שאת הדיה אנו רואים כבר כעת בפרסומים השונים בתקשורת. הגידול במכירות השנה הינו כמותי בלבד והוא לא מתבטא במחירים גבוהים יותר. כתוצאה מכך, הצרכן הישראלי ייהנה ממחירים תחרותיים מאוד."  עוד הוסיף כי יש לצפות לשינוי מגמה במחירי מוצרי המזון לאחר חג הפסח כתוצאה מעליית מחירי חומרי הגלם בעולם."
 
 
* רשת שיווק: כמה חנויות, לפחות 3, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר כולל  מזון.
למידע נוסף בתחום זה