לין בעקבות חשיפת 2.7 מיליארד ₪ בקופת מפעל הפיס: למצות עד תום מקורות קיימים בכל המוסדות הממלכתיים

לין ליו"ר ועדת הפנים: "קודם שמשקיעים אנרגיות בחשיבה יצירתית כיצד להטיל מסים חדשים על המגזר העסקי והציבור הרחב, נכון למצות עד תום מקורות קיימים בכל המוסדות הממלכתיים שייעודם לשרת את הציבור. "
בעקבות חשיפת הסכום העצום של 2.7 מיליארד ש"ח שהצטבר בקופת מפעל הפיס ללא שימוש, פנה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לח"כ אמנון כהן, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת בבקשה למנוע את המשך תהליך המיסוי הנקרא "היטל פיתוח" מוניציפאלי מיוזמת משרד האוצר.
 
"יש להעריך את משרד האוצר על חשיפת הסכום העצום בהיקף של 2.7 מיליארד ₪ שנמצא ברזרבות הכספיות של מפעל הפיס כפי שפורסם בתקשורת. חשיפת סכום אדיר זה מייתרת לחלוטין את הרעיון של הטלת היטל פיתוח על הציבור הרחב והמגזר העסקי. כפי שאתה יודע מדובר היה במס מוניציפאלי חדש, שהאוצר ביקש להטילו על כל התושבים והעסקים בשיעור שייקבע בתקנות, כאשר משרד האוצר התבקש על ידי ועדת הפנים לחזור ולבחון עקרונות הטלת מס חדש זה", כתב לין לכהן.
 
"גילוי רזרבות הענק במפעל הפיס אף מלמדנו שקודם שמשקיעים אנרגיות בחשיבה יצירתית כיצד להטיל מסים חדשים על המגזר העסקי והציבור הרחב, נכון למצות עד תום מקורות קיימים בכל המוסדות הממלכתיים שייעודם לשרת את הציבור." סיכם לין את מכתבו. 
למידע נוסף בתחום זה