נשיא איגוד לשכות המסחר מביע תמיכה בשר התחבורה: החתימה על הסכם מיקור החוץ ברכבת ישראל - צעד בלתי נמנע

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הביע הבוקר תמיכה בהחלטת שר התחבורה ישראל כץ לאשר את ההתקשרות של רכבת ישראל עם החברה הקנדית למיקור חוץ של שירותי התחבורה.
לדבריו, אין שום אדם בעל הבנה בסיסית בניהול שהיה מעלה בדעתו שהתחזוקה של 130 הקרונות החדשים ימסרו לטיפולם של ועד העובדים ברכבת ישראל. "ברור היה לחלוטין שאת הטיפול התחזוקתי בקרונות החדשים יש למסור לחברה הקנדית ממנה הם נרכשו וכי אין כל אלטרנטיבה אחרת."
 
"החלטת שר התחבורה אינה נגד ניהול משא ומתן. משא ומתן היה מתנהל במישור הפסול של המחיר אותו צריכה המדינה לשלם לציבור העובדים על מנת לקבל את הסכמת העובדים לעצם ביצוע המהלך. אולם אסור כי עצם ביצוע המהלך יותנה בהסכמת העובדים. הרכבת היא גוף עסקי והיא צריכה להתנהל בתור שכזאת."
 
לין ציין כי רכבת ישראל הוכיחה עצמה בשנים האחרונות כבלתי כשירה להעניק בטיחות לנוסעיה. כשוועד העובדים מרשה לעצמו, מפעם לפעם, להתעלל בציבור הנוסעים, שאינו צד לסכסוך כלל.
 
"בכל חברה עסקית לא היו מטילים ספק בנכונות ההחלטה של שר התחבורה ובהיותה בלתי נמנעת, אבל אנו חיים במדינת האבסורד, בה מונף דגל העבודה המאורגנת מבלי להבין את האיזונים הנחוצים לשימוש בכוח העבודה המאורגנת", הדגיש לין.
למידע נוסף בתחום זה