המשלחת הגדולה ביותר אי פעם - 100 יבואנים מטעם איגוד לשכות המסחר הגיעה לטורקיה למפגש עם מאות חברות יצוא טורקיות

איגוד לשכות המסחר, בשיתוף עם איגוד היצואנים הטורקי TIM, ארגנה משלחת של כמאה יבואנים ישראלים לאיסטנבול לסדרת מפגשי BTB עם כ-400 יצואנים טורקיים על מנת לפתוח אפיקי יבוא חדשים לישראל שייתרמו, בין היתר, להורדת יוקר המחייה. טורקיה מהווה שותפת סחר חמישית בגודלה עבור מדינת ישראל.

המשלחת תשהה באיסטנבול בתאריכים 5-7 לדצמבר. יום שלישי, ה-6 לדצמבר, יוקדש כולו למפגשים עם חברות היצוא הטורקיות לטובת יבוא מוצרים טורקיים לישראל. בין היתר יפגשו היבואנים הישראלים עם נציגי חברות מזון, תמרוקים, חומרי בנייה, צעצועים, מוצרי תינוקות, מתכות וברזלים, ריהוט, טקסטיל, ציוד רפואי, כימיקלים, פלסטיקה, כלים לבית, אלקטרוניקה וחלפים לרכב. שותפים בליווי המשלחת הם נציגי משרדי החוץ, הכלכלה והמכס המבינים את חשיבות חיזוק הקשר בין המדינות ולא רק מההיבט הכלכלי.

מטעם לשכת המסחר יצאו במשלחת נשיא הלשכה, מר אוריאל לין, סגן הנשיא, מר אמיר שני, יו"ר הוועדה הבינ"ל באיגוד לשכות המסחר, שליש מחברי נשיאות לשכת המסחר, נשיאי הלשכות האזוריות, מר דוד קסטל ומר יורם אוחיון ומר זאב לביא, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר. משלחת היבואנים כוללת בין היתר נציגי רמי לוי, נציגי יוחננוף, נציג מרשת שופרסל, נציג בכיר מטעם חברת אלקטרה, ועוד רבים אחרים מהמגזר העסקי. במהלך הכינוס החשוב ניתן יהיה לראיין את נציגי החברות ובכירי לשכת המסחר.

אישים בכירים נוספים שמשתתפים בכינוס החשוב הם שגרירת ישראל בטורקיה הגב' אירית ליליאן, הקונסול הכללי באיסטנבול, אודי איטם, הנספח המסחרי לטורקיה, מתן ספרן, הנספח הכלכלי הטורקי בישראל, ארקן סאלור (Erkan Salur), המנהל הכללי של טורקיש איירלינס בארץ, מנהל המכס כפיר חן, מנכ"ל משרד הכלכלה הטורקיה, יו"ר איגוד היצואנים התורכי (היו"ר של TIM).

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "אנו בתחילתו של עידן חדש ביחסינו עם טורקיה. הגדלת היבוא מטורקיה תחסוך הון בהוצאות ההובלה הימית ועלות המוצרים ותחזק את היכולת להיאבק ביוקר המחייה. תוך שנה צפוי הסחר ההדדי עם טורקיה לעמוד על סדר גודל של 10 מיליארד דולר בשנה. לשדרוג יחסי הסחר עם טורקיה יש חשיבות מיוחדת מעבר לתחום הכלכלי".

טורקיה היא שותפת יבוא הסחורות (יצוא מטורקיה לישראל), החמישית בגודלה לישראל (לפניה ניתן למצוא רק את סין, ארה"ב, שוויץ וגרמניה) סך הייצוא מטורקיה לישראל בשנת 2021 הסתכם ב 8.4 מיליארד דולר. סוגי הסחורות העיקריים שיובאו לישראל (8% מסך הסחורות ומעלה) הם טקסטיל, פלדה וברזל, חומרי בניה, אבנים ומלט, גומי ופלסטיק, מכונות ומיכון חשמלי ומכני. טורקיה מייצאת %2.5 מסך הסחורות שמיובאות לישראל. טורקיה היא מדינת יצוא הסחורות (יצוא מישראל לטורקיה) השביעית בגודלה לישראל, מקבלת 2.3% מכלל הסחורות שישראל מייצאת לעולם.

למידע נוסף בתחום זה