לין בעקבות פרסום המלצות וועדת קדמי להפחתת מכסים בתחום המזון: זוהי פריצת דרך תפיסתית, שכן סוף- סוף משרד התמ"ת משתף פעולה בהפחתת מכסים

לין: "ההמלצות מוצדקות ביותר והן לא תפגענה בתעשייה המקומית או במקומות העבודה. הן כן תגברנה את התחרות ובעיקר בתחום המזון. יש לזכור כי קיים אינטרס עליון להפחית את מחיר מוצרי המזון לשכבות עממיות רחבות בישראל. לא מדובר בהפחתת מכסים מול פיטורי עובדים - מדובר בהפחתה שתכפה על התעשייה המקומית לפעול בתנאי תחרות."
לאור פרסום המלצות וועדת קדמי אמש על הפחתת מכסים בשורת מוצרי מזון ביניהם בשר וטונה, אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר כי : "זוהי פריצת דרך תפיסתית, שכן סוף- סוף משרד התמ"ת משתף פעולה בהפחתת מכסים והוא מבטא בהמלצותיו את האינטרס של הצרכן הישראלי ולא רק את האינטרס של מפעלי התעשייה."
 
"ההמלצות מוצדקות ביותר והן לא תפגענה בתעשייה המקומית או במקומות העבודה. הן כן תגברנה את התחרות ובעיקר בתחום המזון. יש לזכור כי קיים אינטרס עליון להפחית את מחיר מוצרי המזון לשכבות עממיות רחבות בישראל. לא מדובר בהפחתת מכסים מול פיטורי עובדים - מדובר בהפחתה שתכפה על התעשייה המקומית לפעול בתנאי תחרות."
 
לדברי לין, "מעבר לכל צריך להבין שהיום התעשייה הישראלית כולה חשופה לתחרות. אין מכסים ביבוא מארה"ב, ממדינות האיחוד האירופאי ומ40 מדינות נוספות איתן יש לנו הסכמי סחר חופשי. מקטע היבוא המוגן ביותר נוגע לייצור המזון וגם תחום זה חייב להיכנס לתחרות."
 
למידע נוסף בתחום זה