נשיא איגוד לשכות המסחר לאור פרסום דו"ח בנק ישראל על יוקר מחירי המזון בישראל: מאבק איגוד לשכות המסחר לחשוף את המשק ליבוא הוא מוצדק

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התייחס (19.01.12) לפרסום דו"ח בנק ישראל על יוקר מחירי המזון בישראל ואמר כי "דו"ח בנק ישראל על יוקר המחירים במדינה ובעיקר יוקר מחירי המזון הוא עדות ברורה לכך שמאבק איגוד לשכות המסחר לחשוף את המשק ליבוא, גם בכל הקשור במוצרי מזון, הוא מוצדק והוא לאמיתו של דבר הדרך הטובה והיעילה להפחתת המחירים בישראל."

לין הדגיש כי לאמיתו של דבר המשק כבר חשוף בפני תחרות בכל הקשור ליבוא מוצרים ממדינות האיחוד האירופי, מארה"ב  ומ- 40 מדינות נוספות עימן יש לנו הסכמי סחר חופשי. לדבריו, ההגנה המשמעותית ביותר מוענקת בעיקר ליבוא מוצרי מזון וגידולים חקלאיים. "שיעור ההגנה במקטע זה הוא גבוה וללא כל פרופורציה. משרדי הממשלה כשלו באי המשכה של מדיניות החשיפה של המשק ליבוא תחרותי בתחום המזון. יש לציין בצער שעל אף דו"ח וועדת טרכטנברג ועל אף שתמונת המצב כיום ברורה לחלוטין – קיימים עדיין גורמים במשרדי הממשלה ובכנסת שאינם משתפים פעולה בהפחתת מחירי המזון בישראל וזאת כתוצאה מלחצים ממוקדים או פוליטיים." 
  
"לא יכולה להיות תחרות אמת אם לא פותחים את המשק גם לתחרות בפני יבוא. שיעורי המכס על יבוא המזון הם פשוט הטלת מס נוסף על צריכת מזון בישראל. יש לקוות שלאור הפרסומים של בנק ישראל שהגיעו מעט באיחור – המערכת הפוליטית בישראל תתעשת ותעשה את המוטל עליה על מנת להפחית את יוקר המחיה בישראל."

למידע נוסף בתחום זה