עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר מתייחס לשביתת הרשויות המקומיות

אסור בשום אופן להיכנע לדרישות התקציביות של הרשויות המקומיות

במפגש הנהלת לשכת המסחר שהתקיים אמש (16.1.12) התייחס עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לשביתה ברשויות המקומיות ואמר כי אסור בשום אופן להיכנע לדרישות התקציביות של הרשויות המקומיות.

לדבריו, "קודם שמבצעים העברה תקציבית מהאוצר אל הרשויות המקומיות, על הרשויות להוכיח כי הן עומדות בשלושה תנאים: הראשון, שהן נוהגות באחריות תקציבית, בחסכון וביעילות כאשר הן משתמשות בכספי הציבור; התנאי השני, שהן אכן גובות את מלוא הארנונה המגיעה להן מכלל התושבים והעסקים; והשלישי, שהן נותנות לציבור הרחב ולעסקים שירותים יעילים וברמה סבירה. "

"ביצוע העברות תקציביות קודם שהרשויות המקומיות מוכיחות שהן עומדות בתנאים אלה, תעודד אי יעילות והעדר התנהלות נאותה, המועמסת, בסופו של דבר, על גב ציבור משלמי המסים." לעומת זאת, הדגיש לין כי אין זה הוגן ואף בלתי מוצדק לפטור מארנונה כללית ארגונים, מוסדות או יחידים, על בסיס סקטוריאלי או כל בסיס אחר. מהות הארנונה, הנגבית על ידי הרשויות המקומיות, היא תשלום עבור מתן שירות. ועבור שירות צריך לשלם.


לין ציין עוד כי "שיטת הפטורים היא שיטה קלוקלת. כל ארגון או יחיד צריך לשלם עבור השירות שהוא מקבל, והמימון לא צריך להיעשות בדרך של פטורים ועל גב הציבור הרחב והמגזר העסקי, אלא באמצעות תקצוב נכון. "

למידע נוסף בתחום זה