איגוד מגדלי הפרחים מסכם שנה: "הכלנית היא הפרח הפופולארי בקרב הציבור הישראלי לשנת 2011"

 כמות פרחי הקטיף שגדלה בישראל השנה נאמדת בכ -850 מיליון פרחים אך באיגוד מודאגים מעתידו של ענף הפרחים בישראל ומזהירים מפני קריסתו כליל בסוף העשור.
מסיכום לשנת 2011 שערך איגוד מגדלי הפרחים שבאיגוד לשכות המסחר עולה כי הפרח הפופולארי (הנמכר ביותר) בשנה החולפת הוא הכלנית. אחריו ברשימת חמשת הפרחים הפופולאריים לשנת 2011 נמצאים הנורית במקום השני, השושן הצחור במקום השלישי, הגיבסנית במקום הרביעי והדוביום במקום החמישי. בענף מגדלי הפרחים מעריכים כי היקף מכירות הפרחים בשוק המקומי נע בשנה החולפת סביב 200 מיליון ₪ ומחזור המכירות של הפרחים שיוצאו לחו"ל הסתכם בכ 750 מיליון שקלים. עוד עלה מהנתונים כי כמות פרחי הקטיף שגדלה בישראל השנה מוערכת בכ 850 מיליון פרחים.
 
לדברי אברהם דניאל, מזכיר איגוד מגדלי הפרחים, למרות הנתונים היפים, מצבו של שוק הפרחים הישראלי הולך ומידרדר וזאת לאור מדיניות הממשלה הפוגעת בחקלאים. "בתחילת העשור פעלו בישראל אלפי מגדלי פרחים וכיום הגיע מספרם לכ 700 בלבד. אם הממשלה לא תבטל את האגרות והמיסים אותם היא מטילה על החקלאים ותוסיף חטא על פשע באי הוספת תקנים לעובדים זרים בצורה דחופה, הענף יקרוס כליל בסוף העשור הנוכחי והציבור הישראלי יאלץ לקנות כלניות ושושנים מיובאים במחירים יקרים בהרבה כתוצאה מהיצע נמוך שיגרום לביקוש רב יותר ועלויות שינוע והובלה "  
למידע נוסף בתחום זה