חיזוק יחסי הסחר ישראל-טורקיה ועם מדינות נוספות באירופה שאינן חלק מהאיחוד. נשיא האיגוד שב מאיסטנבול אחרי שהשתתפו בכנס של לשכות המסחר באירופה. הכינוס הנוכחי התקיים לאחר הפסקה של שלוש שנים עקב מגפת קורונה.

בכינוס לשכות המסחר שהתקיים בטורקיה, בהשתתפות נשיא האיגוד אוריאל לין, וראשי לשכות המסחר במדינות שאינן חברות באיחוד האירופי, כגון – סרביה, קרואטיה, גאורגיה, אלבניה, מונטנגרו ועוד, דנו המשתתפים בהשפעה של המלחמה באוקראינה על הכלכלה הגלובלית, האינפלציה הגבוהה ומשבר מחירי האנרגיה והמזון.

במהלך הכינוס אמר לין: "הדרך היחידה להיאבק באינפלציה, שהיא כיום תופעה כלל עולמית, היא בשיתוף פעולה גלובלי. יש לפשט את הסחר העולמי, לבטל כליל מכסי מגן, לאפשר רכישות מולטילטרליות, כאשר כל מדינה תורמת את היתרון היחסי שלה, הבאים לידי ביטוי בין היתר במחירים הנמוכים ביותר".

זאב לביא הדגיש במיוחד את היכולת של ישראל לסייע בפיתוח הכלכלות של המדינות המשתתפות דרך קידום טכנולוגיות מתקדמות המסוגלות לספק ערך מוסף באנרגיה, קיימות, סייבר, חקלאות ומים.

בנוסף לכינוס נציגי המדינות, נפגשו לין ולביא עם מקביליהם הטורקיים שמייצגים למעלה ממיליון עסקים. בפגישה הוסכם על חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות והקמת לשכת מסחר משותפת במטרה לייצר מפגשים עסקיים איכותיים והסכם שיתוף פעולה בין שני מוסדות הבוררות על מנת לפתור סכסוכים העלולים להתעורר בין בעלי עסקים ישראליים וטורקיים. במהלך הביקור נפגשו לין ולביא עם יו"ר ארגון היצואנים בטורקיה בו חברים מעל 100 אלף חברות יצוא טורקיות.

כמו כן הוחלט על הוצאת משלחת עסקים מגוונות של למעלה מ-100 יבואנים ישראלים ממגוון סקטורים כגון: תעשייה, רכב, ריהוט, מזון, בנייה, טקסטיל ועוד. חיזוק הקשר עם חברות טורקיות יתרום לכלכלה הישראלית במידה ויעשה שימוש רב יותר במקורות האספקה מטורקיה שכן הייצור המקומי זול יותר וגם תעריפי ההובלה הימית נמוכים יותר. הצעדים הללו יתרמו להורדת יוקר המחייה בישראל.

 

קרדיט צילום יח"צ

למידע נוסף בתחום זה