חוק המבצעים - היוזמה המחודשת של רשות להגנת הצרכן תמנע מעסקים את הרצון להוזיל מחירים ולצאת במבצעים

הרשות להגנת הצרכן הגישה תזכיר חוק המבקש להתערב בשיקולים הכלכליים של בעלי עסקים שברצונם לצאת במבצעים לציבור הרחב. הרשות יוזמת להגן בחקיקה את הדרישה מבעלי עסקים לקבוע כי מחיר הייחוס למחיר המבצע, יהיה המחיר הנמוך ביותר של מכירה רגילה, במהלך 3 חודשים שקדמו למבצע החדש.

ההצעה של הרשות להגנת הצרכן ממחזרת הצעה ישנה שנידונה בעבר כמה פעמים ונדחתה שוב ושוב. מצער מאוד שהרשות בוחרת לחזור ולמחזר יוזמות רגולציה שכבר נפסלו בעבר. בזמן שממשלת ישראל נאבקת להפחתת הנטל הרגולטורי על מנת להפחית מיוקר המחייה, באה הצעה זו של הרשות ודורשת להעסיק את המחוקק והמגזר העסקי בתוספת רגולציה מיותרת שתביא לתוצאה הפוכה – סרבול וקושי שיגרום לכך שעסקים יעדיפו להימנע מהורדת מחירים באמצעות מבצעים ולו בכדי להימנע מפרוצדורה סבוכה שעלולה לסבך אותם עם הוראות החוק.

לגופה של הצעה, המשמעות של ביצוע בחינה עבור כל סניף בנפרד, או ציפייה מבעל עסק יחיד של חנות קטנה, לערוך רישומים מדויקים חצי שנתיים של כל מוצר עבורו יצא במבצע, מה היה מחירו הרגיל, לכמה זמן היו המבצעים ובאילו תאריך, אינה סבירה בכל קנה מידה וזאת מבלי להזכיר את האפשרות לסנקציות או לתביעות איתן יאלץ להתמודד בעל העסק.

לין מוסיף: "פניתי גם לשרת הכלכלה בעניין זה והבהרתי לה, אנחנו שוללים מכל וכל את היוזמה הרגולטורית הנוספת פרי ידיה של הרשות להגנת הצרכן. במקום לדאוג ליוזמה שכזו על הרשויות הרגולטוריות לעסוק בהורדת נטל הרגולציה. יש להימנע מכל יוזמה רגולטורית במהלך חצי השנה הקרובה אלא אם מדובר ברגולציה שנועדה לשמור על ביטחון הציבור ובריאותו. היוזמה הנוכחית נוגדת קוטבית את מדיניותה הכלכלית של הממשלה וכמובן גם את צרכיי המשק".

הנושא בתקשורת
וואלה 5.9.22

למידע נוסף בתחום זה