עמדת איגוד לשכות המסחר הוגשה לוועדה הבין-משרדית לבחינת ההשפעות של גיל פרישת חובה על המשק

לשכת המסחר הגישה את עמדתה לוועדה הבין-משרדית לבחינת ההשפעות של גיל פרישת חובה על המשק. הצעדים שמציעה לשכת המסחר יגדילו משמעותית את השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה ויגדילו את רמת התוצר לנפש, שעומד כיום על כ-43,000$, וזאת על מנת שבעתיד הקרוב ישראל תדביק את הרמה במדינות אירופה כמו גרמניה, כ-45,000$, וארה"ב, כ-63,000$.

להלן הצעדים המרכזיים המוצעים:

  • העלאת גיל פרישת חובה – לשכת המסחר תומכת בהעלאת גיל הפרישה לגיל 70, לנשים וגברים כאחד, וזאת לטובת עידוד העסקת עובדים שיזכו לאופק תעסוקתי מתגמל וארוך ימים ומעסיקיהם יזכו לעובדים בעלי ניסיון ואיכות.

  • הקדמת הזכאות המוחלטת לקצבת זקנה – עד היום הזכאות המוחלטת לקבלת קצבת זקנה, ללא מבחן הכנסות, הוא 70. על מנת לתמרץ עובדים שמעוניינים להישאר במקום עבודתם לאחר גיל פרישה, יש להקדים את הזכאות המוחלטת לגיל 67. 3 שנים נוספות יגדילו את הכנסת העובדים ומשאביהם יעלו לקראת גיל הפרישה.

  • ביטול חובת הפקדות לפנסיה – ביטול חובת הפקדה לפנסיה לאחר גיל פרישה, תגדיל את הכנסתם הפנויה של העובדים ותהווה תמריץ נוסף להמשך העסקתם לאחר גיל פרישה. עובדים לאחר גיל פרישה אינם מעוניינים להמשיך ולהפקיד כספים לפנסיה בהגיעם לגיל פרישת חובה (בשל הקטנת ההכנסה ובשל רצונם ליהנות מהכנסה פנויה גדולה יותר) ולכן נדרש שלא לחייב מעסיקים להפקיד אלא רק בהסכמת הצדדים.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "ההצעה שהעברנו היא פורצת דרך, הצעה שתסייע לגיל השלישי להישאר בשוק העבודה, תגדיל את הכנסתם בהגיעם לגיל הפרישה ותסייע גם למעסיקים בהשארת העובדים הוותיקים שהם כוח עבודה איכותי, מסור ואמין. כל הצדדים ייצאו נשכרים כשהמלצתנו תאומץ על ידי מקבלי ההחלטות".

למידע נוסף בתחום זה