נשיא האיגוד "קריאה לחרם כנגד יבואן ספציפי הוא מהלך מסוכן ובלתי הוגן בעליל. אם רוצים להוזיל את מחירי הטונה על האוצר לבטל את המכס על יבוא שימורי טונה העומד על סך של 12%".

מגיש "הצינור" בערוץ 13, גיא לרר, קרא אתמול בתוכניתו ובנכסיו הדיגיטליים לחרם על חברת דיפלומט בכלל ועל מותג הטונה סטארקיסט בפרט. במקום להפנות את החיצים לממשלה מעדיפים עיתונאים מסוימים לכוון את החיצים ליבואן שמצליח להביא מוצר באיכות מצוינת ומוכר אותם במחירים הוגנים ביחס למחירים אחרים בשוק.

טונה הוא מצרך מזון תזונתי בעל ערך רב המתאים לכל כיס ישראלי. אלא שמחירי הטונה בעולם התייקרו ב-40%, מחירי השמן התייקרו בשיעור דומה. סה"כ עלויות היצור של סטארקיסט התייקרו בשנתיים האחרונות בכמעט 50% כאשר חברת דיפלומט ספגה עד כה את רוב עליות היצור.

בחינת מחירי שוק הטונה מעידים כי המחירים של מוצרי דיפלומט אינם יקרים יותר ממתחריהם, למשל, טונה בשמן זית זולה בכמעט 40% מהמתחרים, ארוחות טונה נמכרות במחירים זולים ב-20% ויותר.

לדברי לין, "קריאה לחרם כנגד יבואן ספציפי הוא מהלך מסוכן ובלתי הוגן בעליל. אם רוצים להוזיל את מחירי הטונה על האוצר לבטל את המכס על יבוא שימורי טונה העומד על סך של 12%".

הדרך המועילה ביותר להוזיל את מחירי הטונה היא הגברת התחרות על ידי ביטול המכס על יבוא מוצרי הטונה לישראל שעומד כיום על סך של 12% ללא הצדקה של מוצר איכותי וזול. בעזרת ביטול המכס ייכנסו שחקנים חדשים לשוק יבוא הטונה. בישראל ישנם כיום כעשרה יבואני טונה ואם יואיל משרד האוצר לבטל את המכס ייכנסו יבואנים חדשים שיביאו בהכרח להוזלת המחירים.

למידע נוסף בתחום זה