נשיא האיגוד: על משרד האוצר, במסגרת המאבק ביוקר המחייה, לבטל מיידית את המכס על יבוא שימורי טונה

בעקבות הדיון שהתקיים הבוקר בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא יוקר המחיה, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר יצא היום בקריאה לשר האוצר בדרישה לבטל מיידית את המכס בשיעור 12% על יבוא שימורי טונה לישראל. לין אמר שכל מי שקורא היום את מפת השינויים הגלובליים בתחום המזון חייב להבין שאין יותר מקום להפלות בשיעורי המכס בין יבוא טונה בגושים לבין יבוא טונה בקופסאות שימורים. מול התייקרויות של חומרי גלם ומזון חשוב לאפשר יבוא חופשי ומוגבר של טונה לישראל. הטונה הוא מזון איכותי בעל ערך בריאותי גבוה, זול ועתיר חלבונים.

לין מדגיש כי "ביטול המכס בשיעור 12% על יבוא טונה בשימורים לישראל יבטל אפליה לא מוצדקת ובלתי סבירה בין יבוא טונה בגושים הפטור לחלוטין ממכס לבין יבוא טונה בקופסאות שימורים. בישראל שמונה יבואנים של שימורי טונה ברמות איכות ומחירים שונות. והם מקיימים ביניהם תחרות אמת. ביטול המכס יוביל לכניסת יבואנים נוספים ולהפחתת מחירים לצרכנים וגם יגביר את הצריכה הביתית לפריט מזון חשוב זה.

לין מוסיף כי הטענה שביטול המכס על יבוא טונה בשימורים תגרום לאיבוד מקומות עבודה מיושנת ואינה מוצדקת בעליל. ישראל כבר מזמן חדלה להגן על ציבור מצומצם של עובדים תוך פגיעה באינטרס של כלל הציבור. ביטול המכס לא יגרום לפיטורי עובדים. הוא רק יביא להגברת התחרות ולהתייעלות של כל אלה המייבאים טונה בגושים לישראל, והיקף יבוא הטונה לישראל וצריכתו יגדל.

למידע נוסף בתחום זה