נשיא איגוד לשכות המסחר דורש משר האוצר לחסל אחת ולתמיד את האפליה בין ספקי מערכת הבריאות לספקים אחרים של מוסדות המדינה

מפנייה ששיגר לין לשר האוצר עולה כי "מזה זמן שכל התיקונים והוראות החוק העוסקים בפירעון חובות של המגזר הציבורי לתעשייה או ליבואנים מחריגים דרך קבע את ספקי מערכת הבריאות. חוק מוסר תשלומים לספקים 2017 קבע תקופה של פירעון חובות רשויות המדינה תוך שהוא מחריג במפורש את ספקי מערכת הבריאות. בעת חקיקת החוק נקבע כי החרגת ספקי מערכת הבריאות מהחוק הינה לתקופה של שלושה חודשים בלבד וכי לאחר תקופה זו תבוטל האפליה וייקבע מתווה לשילוב ספקי מערכת הבריאות בחוק מוסר תשלומים לספקים. והנה ממש לאחרונה בהצהרת משרד האוצר על סיוע לעסקים ובעיקר בשאלת הנזילות שוב הוחרגו ספקי מערכת הבריאות."

לין מדגיש "זהו מעשה חמור של אי שוויון. התנהלות נמשכת ופוגענית שממוקדת דווקא בספקים החשובים ביותר למערכת הבריאות, הנעשית מטעמי נוחות פנימית בלבד."

לדבריו, פיגורים בפירעון החובות לספקי מערכת הבריאות מייקרים את המוצר, מערערים את יחסינו עם חברות התרופות והציוד הרפואי הזרות ומייצרים מתח מיותר שבין ספקי מערכת הבריאות לבין מערכת הבריאות עצמה.

לין מתריע כי אם לא ייעשה התיקון הנחוץ גם בתקנות וגם בנוהל לביטול האפליה תוך זמן קצר, איגוד לשכות המסחר יאלץ להפעיל אמצעים משפטיים ואחרים ואף תביעה נזיקית כנגד משרד הבריאות, בדומה לתביעה הנזיקית שהגשנו נגד נמל אשדוד יחד עם היבואנים, על מנת לקדם את עקרון השוויון ביחסים שבין המגזר העסקי לבין רשויות המדינה.

מצ"ב ההודעה המלאה הכוללת גם את השתלשלות העניינים בנושא.

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה