ענף המזון באיגוד לשכות המסחר: מכירות הפירות היבשים בט"ו בשבט: כ 600-650 מיליון ₪ עלייה של כ 50%-60% לעומת חודש רגיל

הפירות היבשים הפופולריים ביותר הם גם הבריאים ועתירי הערכים התזונתיים - אגוזי המלך, שקדים, קשיו, אגוזים בכלל (פקאן, פיסטוק, ברזיל וכדומה), תמרים, צימוקים, משמש, שזיפים והשאר.

השהייה בבית כתוצאה מסבבי הסגרים הביאה לעליה של 100% בביקוש לקטניות ועדשים מכל הסוגים, חומוס, מש, לוביה, קינואה מכל הסוגים, שומשום וחומרי גלם נוספים.

לדברי ורד מצפי, מחברת 'מוצפי שיווק מזון' החברים בענף המזון באיגוד לשכות המסחר: "באופן ממוצע צריכת הפירות היבשים עולה בחורף ומגיעה לשיא בתקופה שלפני טו בשבט, וכך גם השנה. עם זאת, הקורונה הביאה לשינויים בצריכה, חוסר ודאות ועליות מחירים. בשנה שעברה היה סגר, והשנה- סוג של סגר בלתי מוכרז נוסף. הגל החמישי מגיע לשיאי הדבקות, המשק מושבת בחלקו עם עובדים רבים שנעדרים בשל מחלת הקורונה, היחשפות לחולים וילדים שנכנסים ויוצאים מבידודים. בתוך זה, מחירי ההובלה הימית עדיין ללא פרופורציה ומשתנים כל הזמן, מה שכבר גרם לעליות מחירים בכל תחומי המשק וגם בשוק המזון. בעשרת הימים האחרונים חלה האטה משמעותית בפעילות בחנויות הקמעונאיות ומזג האוויר הגשום לא תורם לזה."


מצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה