שכר מינימום משופר, קרן השתלמות, שי מוגדל לחגים ומענקי התמדה ומצוינות: נחתם הסכם קיבוצי כללי בענף ההסעדה לעסקים ולמוסדות

הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה ולשכת המסחר תל אביב והמרכז - חטיבת הקייטרינג לעסקים ולמוסדות - חתמו (יום ג') בבית ההסתדרות בתל-אביב על הסכם קיבוצי כללי בענף ההסעדה לתקופה של ארבע שנים, החל ממתן צו הרחבה על ידי משרד הכלכלה.

ההסכם יחול על כל עובדי חברות ההסעדה שעובדים אצל מזמיני שירות, במטבחים מרכזיים במשרה מלאה וחלקית, לרבות מנהלי אתרים, מנהלי משמרת, שף ראשי, עוזרי טבח, מגישים, שוטפי כלים, עובדי אדמיניסטרציה באתרים ובמטבחים מרכזיים. ההסכם יחול על מעסיקים שעיסוקם במתן שירות בתחום ההסעדה, באמצעות עובדיהם, אצל ו/או עבור לקוחותיהם (חברות, עסקים, מוסדות וגופים - פרטיים או ציבוריים - שיש להם הסעדה פנימית באמצעות התקשרות קבועה).

ההסכם נחתם לתקופה של ארבע שנים וכולל חמש פעימות. מהפעימה השלישית ישתכרו העובדים בענף לפחות 16% מעל שכר המינימום במשק. מהפעימה הרביעית העובדים יהיו זכאים לקרן השתלמות, השי לכל חג יעמוד על 230 שקל לעובד. העובדים יקבלו מענק התמדה שנתי עבור השנה החולפת או מענקי מצוינות.

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין בירך על ההסכם: "ללשכת המסחר יש עניין רב בעשיית הסכמי עבודה קיבוציים בתיאום עם ההסתדרות, שיש בהם כדי לשפר את תנאי העבודה של העובדים, בהתחשב ביכולת האמת של המעסיקים בענף ובהשתתפות ישירה של נציגי הענף עליו חל ההסכם, כפי שנעשה בהסכם חשוב זה. תודה לנציגי ענף הקייטרינג המוסדי בלשכת המסחר, אודי בן שימול ורן כצמן, ולכל השותפים בלשכת המסחר ובהסתדרות לעשיית הסכם חשוב זה".


הנושא בתקשורת

מעריב
Port2Port


מצ"ב ההודעה המלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה