לאור העיכובים הנמשכים בפירוק מטען כללי בנמלי הים, לין בפניה לשרת התחבורה: השתמשי בסמכותך על מנת להפעיל את חמשת הרציפים שעומדים שוממים בנמלי הים בחיפה ובאשדוד

זה כבר גובל בשערורייה בקנה מידה לאומי, מה שנחשב הגנה על קומץ עובדים מצוי בעדיפות על פני האינטרסים הכלליים של המשק והציבור הרחב.

"חמישה רציפים עומדים שוממים בנמלי הים של ישראל. על שרת התחבורה והממשלה כולה מוטלת החובה לפעול לשילובם של רציפים אלה בעבודת נמלי הים של ישראל כדי לפתור את העומס והעיכובים שנוצרו בפריקת המטען הכללי." כך אמר הבוקר נשיא איגוד לשכות המסחר, שאף שיגר פנייה אל שרת התחבורה, חה"כ מרב מיכאלי ,  עם העתקים לרוה"מ ולשר האוצר.

"מדובר ברציף 7, רציף 8 וברציף המערבי בנמל חיפה; וכן רציף 25 ורציף 27 בנמל אשדוד. העדר השימוש ברציפים אלו פוגע באינטרס הכללי הרחב של משק המדינה מציב אותנו ללעג וגם מעלה את יוקר המחייה. עדיין האינטרס הציבורי הכולל והאינטרס המשקי הכולל עדיפים על כל הסכמים שנעשו אשר אולי אמורים להגן על אינטרסים של ועדי עובדים".

לדבריו, "זה כבר גובל בשערורייה בקנה מידה לאומי, מה שנחשב הגנה על קומץ עובדים מצוי בעדיפות על פני האינטרסים הכלליים של המשק והציבור הרחב. בעבר נעשו הסכמים והסדרים שנועדו להגן על אינטרסים צרים של ועדי עובדים בנמלי הים הוותיקים, אולם הסכמים אלה מנוגדים לאינטרס הציבור והם חסרי תוקף. יש דרכים להבטיח את האינטרסים של העובדים וגם לאפשר הפעלה כבר עכשיו של חמש הרציפים השוממים. אך משרד התחבורה אינו פועל בהתאם לאחריותו ואינו עושה את המובן מאליו הנדרש כדי שנמלי הים שהם במוקד פעילות המשק יתפקדו ברמת סבירות נאותה."

לין דורש משרת התחבורה כי "תפעיל את סמכותה כדי שיעשה שימוש מושכל ומלא בכל חמשת הרציפים כדי לאפשר פריקה יעילה של אניות המגיעות לישראל עם מטען כללי ומטען צובר".

למידע נוסף בתחום זה