הרפורמה בייבוא היא אחד האירועים הכלכליים החשובים ביותר שעברו על המדינה בשנתיים האחרונות

נשיא איגוד לשכות המסחר, ברך היום (21.10.21) את שר האוצר וצוות משרדו, את שרת הכלכלה וצוות משרדה ואת יו"ר ועדת הכלכלה וחברי הוועדה, עם אישור ועדת הכלכלה של הכנסת את פרק הייבוא בחוק ההסדרים.

לדבריו לין, "יש להתייחס לרפורמה בייבוא בכללה כאחד האירועים הכלכליים החשובים ביותר שעברו על המדינה בשנתיים האחרונות, יחד עם משבר הקורונה.
הרבה לא מפנימים את עוצמת השינוי. התוצר בישראל, הוא בסדר גודל של 400 מיליארד דולר; הייבוא של ישראל עומד על סדר גודל של 120 מיליארד דולר, והוא אחד מהפעילויות הכלכליות המרכזיות בכלכלת ישראל."

לין: "ייחודה של הרפורמה החדשה הוא בכך שהיא מקיפה את כלל פעולות הייבוא ופותחת בפני המשק עוצמות חדשות של הוזלת מוצרי הייבוא וקיום תחרות של אמת."
"הרפורמה מקיפה את כל הליכי הייבוא, החל בצמצום אישורי הייבוא על פי פקודת היבוא ויצוא, התאמת התקינה הישראלית לזו הבינלאומית ובעיקר האירופית, וצמצום דרסטי של בדיקות התאמת התקנים קודם כניסת המוצרים לישראל, עקב החלפת בדיקות ההתאמה לייבוא על בסיס מסלול הצהרתי. מרכז הכובד עובר מבדיקות בייבוא לאחריות היבואן, במקום בדיקה כוללת של התאמת מוצרים לתקינה, המעמיסה על המשק, תחול הרתעת אמת כלפי עבריינים. "
"ולא פחות חשוב - פישוט הליכי יבוא מזון, שהיה אחת מנקודות התורפה בייבוא לישראל. הרפורמה תצמצם מאד את העיכובים בשחרור מזון מיובא בתחנות ההסגר שבנמלי הים, שלפעמים ארכו לא פחות מ 60 יום."


האזינו לראיון של נשיא האיגוד, עו"ד אוריאל לין בתכנית "בוקר טוב ישראל" - גלי צה"ל | רפורמת היבוא הגדולה תאפשר תחרות חופשית בישראל | 24.10.21

 

רפורמת יבוא המזון

נשיא איגוד לשכות המסחר מברך את שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הבריאות ניצן הורוביץ ואת יו"ר ועדת הכלכלה חה"כ מיכאל ביטון על קידום רפורמת יבוא המזון, אשר צפויה להשיג מגוון תועלות. "זו רפורמה שלא תפגע בבריאות הציבור, תקל על העוסקים במזון, גדולים קטנים ובינוניים, ולא פחות חשוב – תתרום להורדת מחירים"


לדברי לין: "איגוד לשכות המסחר מסורתית תמיד בעד הקלות בכל הקשור בתחום הייבוא, התאמה לסטנדרטים אירופים ומניעת החמרות מיותרות שאינן תורמות באמת לבריאות הציבור. גם דוח מבקר המדינה שפורסם היום מעיד באופן ישיר על כך שעודף הרגולציה מייקר מאוד את מחירי המוצרים לציבור הרחב. זו רפורמה שלא תפגע בבריאות הציבור, תקל על העוסקים במזון, גדולים קטנים ובינוניים, ולא פחות חשוב – תתרום להורדת מחירים".

הרפורמה מצליחה להשיג שתי ציפורים במכה: גם משפרת את הרגולציה המקומית ומתאימה אותה לסטנדרטים האירופים המתקדמים באופן המשרת היטב את בטיחות ובריאות הציבור; וגם מקלה על הסחר במזון בכך שמייצרת שפה משותפת בין היבואנים הישראלים לבין יצרני המזון הבינלאומיים.

רז הילמן, סמנכ"ל יבוא, מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר מציין כי "המצב החמור בתחנות ההסגר של משרד הבריאות כיום, שם כבר במשך חודשים מעוכבים משלוחים לתקופות שמגיעות לשבועיים ויותר עד שנציג משרד הבריאות מגיע לבחון את הבקשה, ממחיש היטב עד כמה הרפורמה הזו נחוצה".

מצ"ב ההודעה המלאה המתייחסת לרפורמת יבוא המזון

 

רפורמת התמרוקים

באיגוד לשכות המסחר מברכים את שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הבריאות ניצן הורוביץ ואת יו"ר ועדת הכלכלה חה"כ מיכאל ביטון על קידום הפרק בהצעת חוק ההסדרים העוסק בהקלות על יבוא תמרוקים. הרפורמה תפתח את המשק לייבוא, תגביר את התחרות, תקל על העוסקים בתחום מבלי לפגוע בבריאות הציבור, ולא פחות חשוב - תתרום להורדת מחירים והפחתת יוקר המחייה בישראל.


לדברי עו"ד ראובן בילט, יו"ר חטיבת התמרוקים באיגוד לשכות המסחר: "הרפורמה שאושרה היום תקל על העוסקים בתמרוקים, גדולים קטנים ובינוניים; היא תקל על הסחר בתמרוקים ותיצור הלימה ואחידות בין היבואנים הישראלים לבין יצרני התמרוקים הבינלאומיים. אין סיבה שנמשיך להיות שונים ממדינות אחרות בעולם ואנו שמחים שהמסר הובן בקרב מקבלי ההחלטות בממשלה. מדובר ברפורמה שלא תפגע בבריאות הציבור, שכן היא מבוססת על סטנדרטים אירופאים מתקדמים. מה שטוב בעולם ובאירופה הוא טוב גם כאן, במדינת ישראל".


עוד ציין בילט כי "ביטול האגרות הנהוגות כיום בענף התמרוקים, וההסכמות שהושגו עם משרד הבריאות בעניין ניהולו של תיק התמרוק בחו"ל ולא בארץ, תחסוך עלויות של מיליוני שקלים מכל יבואן".


עו"ד עמיר עופר, מנהל חטיבת התמרוקים באיגוד לשכות המסחר, מציין כי "לאחר מאבק של שנים וכמיהה לביצוע שינויים ברגולציה הקיימת והמסורבלת של משטר הרישיונות, סוף כל סוף אושרה רגולציה שמבוססת על הרגולציה הנהוגה באירופה. מדובר בבשורה אמיתית לכלל העוסקים בתחום התמרוקים. אנו מודים למשרדי הממשלה על הקשב, השיח הפתוח שהתקיים עם נציגי החברות ועל ההבנה אשר נשקפת ובאה לידי ביטוי באופן מובהק בחקיקה. עם החלת הרגולציה החדשה, נתחיל לראות מוצרים חדשים על המדפים בחנויות הפארמה וההשקות שלהם תתקיימנה במקביל להשקת המוצרים בחו"ל, ולא לאחר חצי שנה של איחור. זוהי בהחלט בשורה גם לצרכנים".


מצ"ב ההודעה המלאה המתייחסת לרפורמת יבוא התמרוקים

 

לין הדגיש כי "כעת צריך לצפות כי משרדי האוצר והכלכלה ידאגו ליישום וביצוע הרפורמה בהתאם להחלטות אלה."

למידע נוסף בתחום זה